• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77274
+
-

باز هم زورمان به آفریقایی‌ها رسید

باز هم زورمان به آفریقایی‌ها رسید

تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی بر آنگولا در دور دوم جام جهانی، شانس صعودش به المپیک را زنده نگه داشت. ایران این بازی را با حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، بهنام یخچالی، محمد حسن‌زاده و محمد جمشیدی آغاز کرد و در نهایت 71 به 62 پیروز شد. شاگردان مهران شاهین‌طبع در کوارتر اول، سوم و چهارم به‌ترتیب 19به 17، 20 به 16و 23به 17پیروز شدند و کوارتر دوم را 9 به 12باختند.
ستاره تیم ایران در این بازی صمد نیکخواه‌بهرامی بود. او با ۲۱ امتیاز و تأثیرگذاری ۱۹، بهترین بازیکن میدان شد. آرون گرامی‌پور با ۱۱ و حامد حدادی هم با ۹ امتیاز در پیروزی ایران نقشی پررنگ داشتند. حامد که سرشناس‌ترین بازیکن بسکتبال ایران است، در نیمه اول تنها یک امتیاز به‌دست آورد. این سومین پیروزی ایران در تاریخ جام جهانی بسکتبال بود. 2پیروزی قبلی هم در سال‌های‌2010 و 2014 مقابل 2تیم آفریقایی دیگر(به‌ترتیب تونس و مصر) به‌دست آمده بود.
تیم ملی بسکتبال ایران در دور اول جام‌جهانی‌2019 که در پکن، پایتخت چین برگزار می‌شود، هر سه بازی‌اش برابر پورتوریکو، تونس و اسپانیا را باخت و از صعود به جمع 16تیم برتر بازماند.
با ناکامی دیگر تیم‌های آسیایی، تکلیف تنها سهمیه مستقیم این قاره برای صعود به المپیک، در پایان مسابقه‌های دوره دوم جام جهانی مشخص می‌شود. تا پیش از بازی‌های دیروز، چین با یک پیروزی، شانس بیشتری از ایران، کره‌جنوبی، فیلیپین و اردن داشت. بهترین تیم آسیایی این مسابقه‌ها سهمیه المپیک‌2020 را به‌دست خواهد آورد. ایران در آخرین بازی، فردا ساعت 16:30به وقت تهران با فیلیپین بازی می‌کند. چین هم که دیروز با کره‌جنوبی بازی کرده، در همین ساعت با نیجریه روبه‌رو می‌شود.

  شاهین‌طبع: فیلیپین هم مثل آنگولاست
مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران بعد از پیروزی در برابر آنگولا در گفت‌و‌گو با کانال تلگرامی وزارت ورزش و جوانان اظهار امیدواری کرد که ایران مستقیم به جام جهانی صعود کند. او گفت: «بازیکنان تیم ملی بازی بسیار خوبی انجام دادند، مخصوصا در وقت دوم که تیم جان گرفت. آنگولا تیم بسیار فیزیکی است، با این حال حق ما این بود که بازی را ببریم و البته در مرحله مقدماتی هم حقمان این بود که حداقل یک بازی ببریم که متأسفانه اینطور نشد. امیدوارم که در پایان مسابقات جام‌جهانی، مستقیم به المپیک صعود کنیم یا اینکه در مسابقات انتخابی شانس مجددی داشته باشیم. باید قبول کنیم که همه تیم‌هایی که در این جام جهانی حضور دارند، بهترین‌های قاره خودشان هستند و همه با برنامه و برای رفتن به المپیک آمده‌اند.» سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره بازی با فیلیپین هم گفت: «فیلیپین تیم بسیار خوبی است مخصوصا اینکه بازیکنان آمریکایی‌اش هم خیلی قوی هستند و خوب امتیاز می‌گیرند. امیدوارم بتوانیم این تیم را ببریم. فیلیپین هم مثل آنگولا‌ست، فیزیکی بازی می‌کند و کار حمله‌اش قوی است.»
  نیکخواه بهرامی: هنوز شانس المپیکی‌شدن داریم 
صمد نیکخواه‌بهرامی، ستاره تیم ملی بسکتبال ایران، پس از پیروزی در برابر آنگولا، گفت: «امیدوارم جام جهانی را خوب به پایان برسانیم. ما هنوز شانس داریم که به المپیک برویم. بازی بعدی ما با فیلیپین، بازی مرگ و زندگی است. امیدوارم چین که رقیب ماست هم در برابر حریفانش به نفع ما بازی کند، مخصوصا بازی با نیجریه که بازی سختی برای آنهاست. تا ببینیم خدا چه می‌خواهد!» نیکخواه‌بهرامی در مورد بازی با آنگولا هم گفت: «ما قبلا با این تیم بازی تدارکاتی داشته‌ایم، تیم قدرتمندی دارند و بازی آسانی برای ما نبود که خوشبختانه بازی را بردیم. امیدوارم که همینطور ادامه دهیم.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید