• سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 6 ذی القعده 1445
  • 2024 May 14
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77233
+
-

بودجه ساخت بزرگراه اهر - تبریز تامین است

فرماندار اهر هزینه‌کرد ساخت بزرگراه اهر– تبریز از ابتدای اجرا تاکنون را ۱۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و از تامین شدن اعتبارات تکمیل این طرح خبر داد. «زاهد محمودی» به ایرنا گفت: این بزرگراه جزو طرح‌هایی است که از نظر اعتبارات هیچ‌ مشکلی ندارد و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد. وی اظهار کرد: بزرگراه اهر– تبریز پروژه‌ای ملی است و از سال گذشته اعتبارات تکمیل این طرح با پیگیری‌های استاندار، نماینده اهر و هریس در مجلس و فرمانداری تکمیل شده است.

این مسئول درباره اعتبارات تخصیص‌یافته به تکمیل بزرگراه اهر– تبریز گفت: امسال نیز ۷۰ میلیارد تومان برای این طرح تصویب شده و تاکنون ۶۶ کیلومتر این بزرگراه زیر بار ترافیک رفته است. انعقاد قرارداد فاز نخست بزرگراه اهر- مشگین‌شهر به طول ۲۴ کیلومتر نیز به پیمانکار واگذار شده و در حال تجهیز کارگاه است که امیدواریم عملیات اجرایی آن تا ماه آینده آغاز شود.

وی مسیر اهر- مشگین‌شهر را محور مهم گردشگری آذربایجان شرقی به استان اردبیل عنوان کرد و افزود: امیدواریم با آغاز و اتمام سریع پروژه بزرگراه اهر- مشگین شهر، زمینه‌های توسعه و پیشرفت شهرستان اهر و منطقه فراهم شود.
فرماندار اهر با اشاره به کلنگ‌زنی چشمه معدنی یئل‌سویی عنوان کرد: فرمانداری اهر با همکاری و همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط برای جذب سرمایه‌گذاران به این حوزه گام‌های موثری برداشته است و با بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری، کار‌هایی اساسی برای اشتغال جوانان و درآمدزایی برای کارآفرینان انجام خواهد شد. 

وی گفت: مجوز لازم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط برای راه‌اندازی مجتمع آب‌رسانی یئل‌سویی در محور گردشگری اهر- مشگین‌شهر صادر و در هفته دولت نیز کلنگ‌زنی شد و در مرحله اول ۱۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی در آن سرمایه‌گذاری می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید