• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77225
+
-

مدرسه مهارتی چرم و کفش در تبریز احداث می‌شود

در شهر
مدرسه مهارتی چرم و کفش در تبریز احداث می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از راه‌اندازی مدرسه علمی- مهارتی چرم و کفش با هدف آموزش، برندسازی و تجاری‌سازی این صنعت خبر داد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد تبریز،‌ «عزیز جوان‌پور» گفت:‌ بعد از نخستین مدرسه عالی مهارتی روباتیک کشور و ثبت آن در سایت این واحد دانشگاهی برای نوآوری در صنعت کفش و چرم اقدام به راه‌اندازی مدرسه مهارتی کردیم.

وی افزود: بر این اساس، با شهرک کفش تبریز و اتحادیه کفاشان مذاکراتی انجام شده و در حال یافتن مکانی برای احداث مدرسه علمی- مهارتی کفش و چرم هستیم تا با طی شدن مقدمات و کسب مجوز و افزودن دو رشته جدید در زمینه طراحی کفش و چرم، این مرکز را راه‌اندازی کنیم.

این مسئول درباره روند راه‌اندازی مدرسه مهارتی چرم و کفش گفت: یکی از دلایلی که روند ایجاد مدرسه طول کشیده این است که ایجاد رشته‌های جدید، مدرسه مهارتی، مرکز تحقیقات، مرکز مهارتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کفش و چرم مکمل همدیگر هستند و باید به ترتیب ایجاد شوند و بدون هم تکمیل نخواهند شد.

جوان‌پور درباره علت انتخاب تبریز برای ایجاد مدرسه مهارتی چرم و کفش بیان کرد: به‌ دلیل سابقه زیاد صنعت کفش و چرم و قدمت آن در تبریز و ضریب اشتغال، امکانات و کارخانه‌های بسیاری که در استان آذربایجان شرقی از گذشته وجود داشته تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد مدرسه علمی- مهارتی انتخاب شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید