• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77212
+
-

افزایش صادرات گاز مایع به افغانستان

در استان
افزایش صادرات گاز مایع به افغانستان

مدیر کل گمرک دوغارون حجم صادرات گاز مایع را از طریق این گذرگاه مرزی به افغانستان طی امسال تاکنون ۹۸ هزار و ۴۱۷ تن اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه صادرات گاز مایع ایران به کشور همسایه در مدت مشابه پارسال 4 برابر بیشتر شده است. به گزارش ایرنا، «محمد کوه‌گرد» اظهار کرد: پارسال ظرف همین مدت ۴۴ هزار و ۹۲۹ تن گاز مایع از مسیر گمرک دوغارون شهرستان تایباد واقع در شرق خراسان رضوی به افغانستان صادر شده بود. وی ادامه داد: هم‌اکنون روزانه ۱۰ دستگاه تانکر ویژه حمل گاز این نوع سوخت در پایانه مرزی دوغارون برای صدور به افغانستان بارگیری می‌شود. 

مدیر کل گمرک دوغارون ۸۰ درصد گاز صادراتی را از نوع رافینت و ال‌پی‌جی ذکر کرد و افزود: ۱۰۰ درصد گاز صادراتی به افغانستان از مسیر این گذرگاه مرزی به مقصد شهر هرات در کشور همسایه حمل می‌شود. در این چارچوب پارسال 3600 دستگاه تانکر سوخت در دوغارون به سمت افغنستان و شهر هرات بارگیری شدند. کوه‌گرد کل حجم گاز مایع صادرشده را به افغانستان از مبدا خراسان رضوی ظرف یک سال اخیر ۱۴۵ هزار و ۱۱۳ تن اعلام کرد و گفت: ظرفیت سالانه صادراتی گمرک دوغارون ۳۵۰ هزار تن است و به همین منظور پیشرفته‌ترین و مجهزترین تاسیسات صادرات گاز در این نقطه نصب و به‌کارگیری شده است. 

وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی دوغارون توان تحویل روزانه تا 1500 تن گاز مایع را به تانکرهای حمل این نوع سوخت برای صدور به افغانستان دارد. مدیر کل گمرک دوغارون به فعالیت 6 پایانه برای تخلیه و بارگیری هم‌زمان تانکر به تانکر، تانکر به مخزن و مخزن ذخیره به تانکر در گمرک دوغارون اشاره کرد و افزود: برای راه‌اندازی این واحد ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و ۲۵ نفر به صورت مستقیم در آن مشغول به کار هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید