• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77180
+
-

اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در حرم امام رضا ع

مراسم شیرخوارگان حسینی که ویژه مادران و فرزندان شیرخوارشان است، در نخستین جمعه محرم هر سال در سراسر ایران برگزار می‌شود

تیتر یک
اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در حرم امام رضا ع

اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی روز جمعه در صحن جامع رضوی حرم امام رضا (ع) مشهد برگزار شد. یکی از مدرسان حوزه علمیه در این اجتماع بزرگ گفت: شعار «لبیک یا حسین (ع)» یعنی لبیک به مرام سیدالشهدا (ع) و مرام آن حضرت پایبندی به اخلاق و گذشت است. حجت‌الاسلام «وحید حجتی» بیان کرد: یکی از ویژگی‌های امام حسین (ع) گذشت و توجه به همه افراد جامعه است مثلا زمانی که حر بن یزید ریاحی به خیمه سیدالشهدا (ع) آمد و از بستن راه بر سیدالشهدا (ع) اعلام پشیمانی کرد، امام حسین (ع) ندامت او را پذیرفت. پس ما هم در زندگی خود اگر کسی از خطای خود اعلام پشیمانی می‌کند باید پذیرا باشیم.

او ادامه داد: در تربیت و سبک زندگی حسینی مبنا بر گذشت است و اگر چنین نکنیم، زندگی سخت خواهد شد. این مدرس حوزه علمیه با بیان این‌که رکن اساسی تربیت فرزندان، اخلاقی تربیت کردن آن‌هاست، افزود: والدین باید در تربیت فرزندانشان خود را با رفتار و اخلاق نیک به آنها ثابت کنند در غیر این صورت با عصبانیت و تذکر مداوم، فرزندان تربیت نمی‌شوند. در اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی در صحن جامع رضوی حرم امام رضا (ع) چند نفر از مداحان نیز به مرثیه‌سرایی پرداختند. مراسم شیرخوارگان حسینی که ویژه مادران و فرزندان شیرخوارشان است،

در نخستین جمعه محرم هر سال ساعت ۸/۳۰ صبح در سراسر کشور ایران و بعضی از کشورهای دیگر به اجرا درمی‌آید. در این مراسم، مادران لباس سبز ویژه مراسم را با آیینی خاص و توجه و توسل بر تن کودک خود ‌پوشاندند و پیشانی‌بندهای سرخ بر پیشانی فرزندانشان بستند که روی آن نام مقدس یا صاحب‌الزمان (عج) نوشته شده بود. این مراسم را مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) طراحی و اجرا می‌کند و امسال طبق اعلام این مجمع، مراسم شیرخوارگان حسینی هم‌زمان در 6200 نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید