• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77196
+
-

کمبود اعتبار طرح‌های اشتغال‌زا در آذربایجان‌ غربی

استاندار:  با توجه به اختصاص بخشی از تسهیلات به نهادهای حمایتی  و در اختیار داشتن بخشی از آن  در مرکز،  منابعی برای استان باقی نمانده است

آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های موفق در اجرای مرحله نخست طرح اشتغال پایدار روستایی است و در مرحله دوم با توجه به اختصاص بخشی از تسهیلات به نهادهای حمایتی و در اختیار داشتن بخشی از آن در مرکز، منابعی برای استان باقی نمانده و امیدواریم برای این امر چاره‌اندیشی شود. 

به گزارش مهر، استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی که با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات استان کمبود فضای آموزشی است به طوری‌که ساخت 5 ‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس و نوسازی 6 هزار کلاس باید در این حوزه انجام شود.

«محمدمهدی شهریاری» بازار پس از فروش محصولات کشاورزی به‌خصوص سیب را از مسائل پیش روی بخش کشاورزی در استان عنوان کرد و افزود: قیمت خرید سیب به‌علت رسیدن زمان برداشت آن باید هرچه سریع‌تر از طرف وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود.وی با اشاره به رفع موانع تولید در استان تاکید کرد: در چند سال اخیر با توجه به وضعیت اقتصادی و مشکلات واحدهای تولیدی در استان با برگزاری جلسات متعدد برای رفع موانع تلاش شده و با نگاه ویژه مسئولان در کوتاه‌ترین زمان ممکن طرح‌های راکد و آماده به چرخه تولید باز می‌گردند.

شهریاری همچنین با اشاره به پیشرفت ۳۳ درصدی سد نازلو در ارومیه عنوان کرد: این طرح برای تأمین آب شرب ارومیه، تأمین حقآبه دریاچه و جلوگیری از سیلاب بسیار مفید است و امیدواریم با مساعدت ستاد احیای دریاچه زمینه ادامه ساخت آن فراهم شود.وی بر تخصیص اعتبار برای تامین زیرساخت‌های مرزی آذربایجان‌غربی تاکید کرد و ادامه داد: احداث جاده دسترسی به پایانه‌های مرزی رازی، سرو و تمرچین و تکمیل این سه پایانه از جمله نیازهای این بخش است.


تامین اعتبار طرح اشتغال پایدار روستایی 

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی هم از اختصاص ۱۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اشتغال پایدار روستایی در کشور خبر داد و گفت: از این میزان تسهیلات تاکنون ۹۲ هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده و مابقی نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.«جمشید انصاری» وضعیت درآمدی کشور را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور نمی‌توان منابع اعتباری تمام پروژه‌ها را تأمین کرد، بنابراین لازم است با تزریق هدفمند اعتبارات، تکمیل پروژه‌های مهم و اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد.

انصاری به موضوع واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی هم اشاره کرد و گفت: دلیل ناموفق بودن این طرح در کل کشور، مقاومت و بی‌علاقگی مدیران و دستگاه‌های دولتی به واگذاری پروژه‌ها به بخش‌خصوصی است در حالی که با اجرای این طرح هیچ مشکلی در ارائه خدمات به مردم پیش نمی‌آید.


927 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در این جلسه اظهار کرد: اعتبار پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان ۹۲۷ میلیارد تومان است که از میان این پروژه‌ها، ۳ پروژه به عنوان پروژه بزرگ مقیاس و مهم استان انتخاب شده و تا پایان کار دولت بهره‌برداری خواهد شد.

«ناصر حضرتی‌پر» از بهبود وضعیت و رشد سالانه اعتبارات مصوب استان نیز خبر داد و گفت: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال بیش از 174 میلیارد تومان بود که با 1/19 درصد رشد سالانه به ۴۹۹ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است. اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان نیز از ۳۰۶ میلیارد تومان در سال ۹۲ به 1223 میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است.در این جلسه همچنین مسائل و مشکلات چند واحد تولیدی اشتغال‌زای استان مطرح و مقرر شد با پیگیری‌های معاون رئیس‌جمهوری، مشکلات آنان رفع شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید