• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77105
+
-

کتاب‌های یک مترجم

صالح واحدی متولد سال1347 و دانش‌آموخته دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبایی است. او جز کتاب «همه روزهای ما» کتاب‌های دیگری را هم ترجمه کرده که در حیطه تاریخ و اقتصاد سیاسی قرار می‌گیرد. در ادامه، آثار دیگر او را به اختصار معرفی کرده‌ایم.

  جان به در برده؛ زندگینامه فیدل کاسترو و تاریخ کوبا در قرن بیستم
این کتاب، همانطور که از نام آن پیداست، زندگینامه فیدل کاسترو ـ مبارز انقلابی و سیاستمدار کوبایی ـ است و تاریخ کوبا در قرن بیستم را با استناد به جدیدترین اسناد منتشره مورد بررسی قرار می‌دهد. وجه تسمیه کتاب هم به این ادعای کاسترو بازمی‌گردد که سازمان اطلاعاتی کوبا
638 طرح ترور او را خنثی کرده است. هرچند درباره صحت این عدد می‌شود شک کرد اما اقدامات کاسترو برای برخی‌ها آن‌قدر آزاردهنده بود که حداقل هدف چند ترور قرار گرفته باشد. نشر رسانش نوین این کتاب را در سال 1387 منتشر کرده است.

  عصر تلاطم؛ ماجراهای دنیای جدید 
آلن گرین‌اسپن، نویسنده این کتاب،5 دوره ریاست بانک مرکزی آمریکا را برعهده داشته و همین موضوع او را به فردی سرشناس در اقتصاد بدل ساخته که تحلیل‌هایش می‌تواند راهگشا باشد. او پس از سال‌ها همکاری با افرادی همچون بیل کلینتون و جورج بوش پسر، در سال 2006 پس از ورود به نهمین دهه عمر خود، بازنشسته شد. وی حاصل چندین دهه تجارب اقتصادی خود را در این کتاب به رشته تحریر درآورده است. ناشر این کتاب هم نشر رسانش‌نوین است که در سال 1393منتشر شده است.

  سخن‌هایی که جهان را تغییر داد
سایمون سیبگ مانتی‌فیوری که در ایران به واسطه کتاب 2 جلدی‌ای که درباره استالین نوشته شناخته می‌شود، در این کتاب سخنان سیاستمداران و رهبران سرشناس جهان همچون استالین، هیتلر، شارل دوگل، فرانکلین روزولت، ژنرال پاتن، وینستون چرچیل، لنین، خروشچف، گورباچف، گاندی، مارتین لوترکینگ، ماندلا، اوباما، آبراهام لینکلن و... را که در ورق‌خوردن تاریخ نقشی مهم برعهده داشته‌اند، گرد آورده است. این کتاب خوش‌خوان را هم نشر رسانش نوین در سال 1395به بازار فرستاده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید