• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76991
+
-

«ذبح» بهترین فیلم کوتاه جشنواره ویلمایر شد

فیلم کوتاه «ذبح» در ادامه حضورهای بین‌المللی خود موفق به کسب عنوان بهترین فیلم جشنواره ویلمایر کشور ایتالیا شد. به گزارش مهر، هجدهمین دوره جشنواره فیلم ویلامیر در حالی برگزار شد که تنها فیلم کوتاه ایرانی حاضر در این جشنواره فیلم کوتاه ذبح ساخته مشترک سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی بود. 

در مراسم معرفی برترین‌های این جشنواره، فیلم کوتاه ذبح توانست جایزه اصلی بهترین فیلم کوتاه جشنواره را همراه با هزار یورو جایزه نقدی از آن خود کند. شایان ذکر است که فیلم کوتاه ذبح همچنین توانست چندی پیش جایزه ویژه هیات داوران همراه با ۲ هزار یورو جایزه نقدی را از هشتمین جشنواره فیلم‌های روستایی اسپانیا دریافت کند. فیلم کوتاه ذبح داستان خانواده‌ای است که برای گذراندن یک زمستان سخت باید تنها دارایی خود یعنی گاوشان را بفروشند، اما پسر خانواده از این تصمیم خوشحال نیست و گاو را فراری می‌دهد. 

«ذبح» نخستین ساخته مشترک سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی در مقام نویسنده و کارگردان است و تولیدات مشترک حوزه هنری کردستان و انجمن سینمای جوانان سنندج است.  گفتنی است که ذبح هفته آتی در جشنواره فیلم دهوک به نمایش گذاشته خواهد شد. ‌

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :