• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76988
+
-

افزایش 3 برابری اعتبارات حوزه راه کردستان

معاون وزیر راه: اعتبارات حوزه عمران و راه‌سازی کردستان با نظر مساعد دولت‌امسال به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است

تیتر یک
افزایش 3 برابری اعتبارات حوزه راه کردستان

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه گفت: اعتبارات حوزه عمران و راه‌سازی کردستان با پیگیری‌های استاندار و نظر مساعد دولت به 3 برابر افزایش یافته است. به گزارش مهر «خیرالله خادمی» پس از بازدید از پروژه‌های راه‌سازی مختلف در کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان بود که با پیگیری‌های استاندار کردستان و نظر مساعد دولت این اعتبارات امسال به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. 

وی با بیان این‌که این میزان افزایش اعتبار در کشور بی‌سابقه است، افزود: با توجه به شرایط خاص کشور نمی‌توانیم همانند شرایط عادی هزینه کنیم ولی کردستان در این خصوص ویژه دیده شده است. معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: نزدیک به 3 برابر افزایش اعتبارات حوزه راه‌سازی کردستان اضافه شده و در حال حاضر گردنه صلوات‌آباد سنندج ۳۴ میلیارد تومان تخصیص اعتبار دارد. خادمی یادآور شد: امیدواریم با توجه به اعتبارات موجود پروژه گردنه صلوات‌آباد تا پایان سال به اتمام برسد و به طور کامل محور سنندج به همدان چهارخطه شود.


کار در گردنه صلوات‌آباد باید شبانه‌روزی شود

استاندار کردستان نیز طی سخنانی بر ضرورت کار شبانه‌روزی در پروژه چهارخطه کردن گردنه صلوات‌آباد تاکید و بیان کرد: حدود ۱۴ کیلومتر از این جاده زیر بار ترافیک می‌رود. «بهمن مرادنیا» گفت: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت مجموعه دولت گردنه صلوات‌آباد اعتبارش تامین شده است و انتظار داریم در این محور کار به‌صورت شبانه‌روزی باشد. وی در ادامه ضمن تشکر از پیمانکاران 3 قطعه گردنه صلوات‌آباد اظهار کرد: تاکنون در گردنه صلوات‌آباد ۳۵ میلیارد تومان کار شده و برای تکمیل آن ۳۴ میلیارد تومان دیگر تامین اعتبار شده است.

استاندار کردستان افزود: این پروژه اکنون ۶۵ درصد پیشرفت دارد و طبق وعده پیمانکار حدود ۱۴ کیلومتر آن تا اواسط مهرماه امسال زیر بار ترافیک می‌رود. مرادنیا یادآور شد: اعتبار در نظر گرفته شده برای گردنه صلوات‌آباد ۱۰ میلیارد تومان بود، ولی این رقم به ۳۴ میلیارد تومان افزایش یافت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید