• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76870
+
-

کرج اتوبوس ویژه مدارس ندارد

رئیس سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: با شروع فصل مدرسه، تعداد اتوبوس‌ها در خطوط پرتردد شهر افزایش می‌یابد.
«مجید استادکاظمی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: علی‌رغم این‌که راه‌اندازی خطوط اتوبوس ویژه مدارس در قانون مشخص شده و عوارض آن نیز مشخص است، ولی تاکنون موفق به راه‌اندازی این خطوط در کرج نشده‌ایم.
وی ادامه داد: با آغاز مهرماه، تعداد زیادی از دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه و منزل از اتوبوس استفاده می‌کنند، به همین دلیل تمهیداتی اندیشیده شده تا تعداد اتوبوس‌ها در خطوط پرتردد شهر در ساعات نزدیک به شروع و اتمام مدرسه افزایش یابد.
وی گفت: در برنامه استقبال از مهر، اتوبوس‌های موجود بهسازی و تعمیر شده‌اند تا با کمترین مشکل و در سرفاصله مطلوب بتوانند مسافران که بخش عمده‌ای از آنها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، جابه‌جا کنند.

این مسئول در ادامه به نظارت دقیق سازمان بر معاینه فنی اتوبوس‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که بخش عمده آلودگی هوای شهر ناشی از فعالیت اتوبوس‌های دودزا و بدون معاینه فنی است، حساسیت در این خصوص افزایش یافته و با قطعیت می‌توان گفت تمام اتوبوس‌های بخش خصوصی برگه معاینه فنی دارند و از تردد اتوبوس‌های بدون این برگه جلوگیری می‌شود.
استادکاظمی توضیح داد: با نزدیک شدن به فصل سرد و افزایش ذرات آلاینده هوا، وظیفه سازمان است که با نظارت بر سلامت و ایمنی اتوبوس‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، سهم خود را در کاهش آلودگی‌ها ایفا کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید