• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76860
+
-

توصیه زیست‌محیطی به عزاداران حسینیع

هر سال در ایام ماه محرم هیات‌های مذهبی و مردم در البرز اقدام به توزیع چای، شربت و غذاهای نذری می‌کنند، اما رها شدن ظروف و لیوان‌های یک‌بارمصرف در معابر و طبیعت جلوه نامناسبی به لحاظ زیستی به دنبال دارد. بر همین اساس مسئول اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ساوجبلاغ از هیات‌های مذهبی و مردم عزادار البرز خواست در این ایام ضرورت‌های زیست‌محیطی را فراموش نکنند. «بایرام محمودی» در گفت‌وگو با ایرنا گفت: پراکنش زباله در مسیرهای عزاداری و محیط اطراف مساجد و مکان‌های تجمع عزاداران زیبنده و شایسته پیروان ائمه اطهار(ع) نبوده، چراکه در مکتب اسلام و تشیع نظافت نشانه‌ ایمان است.
وی با قدردانی از حامیان محیط‌زیست و تشکل‌های مردم‌نهاد، خواستار همکاری بیشتر متولیان برگزاری مراسم عزاداری مانند تبلیغات اسلامی و شهرداری‌ها شد.
 شست‌وشوی به‌موقع محل‌های ذبح دام، قرار دادن سطل‌های زباله در کنار مکان‌های عزاداری، حضور به‌موقع خودروهای حمل زباله خدمات شهری شهرداری‌ها در ساعات پایانی روز، استفاده از لیوان و استکان‌های شیشه‌ای به‌جای لیوان‌های یک‌بارمصرف پلاستیکی، نصب اعلان‌های کوچک با عنوان «از ریختن زباله خودداری فرمایید» در محل‌های توزیع نذور از توصیه‌های زیست‌محیطی در البرز و ساوجبلاغ است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید