• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76869
+
-

اجرای طرح توسعه ورزش محلات در شهرکرد

اجرای طرح توسعه ورزش محلات در شهرکرد

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهرکرد گفت: طرح «توسعه ورزش محلات» با هدف رشد شاخص‌های مرتبط با ورزش و سلامت شهروندان تهیه شده و به زودی اجرایی می‌شود. به گزارش ایرنا «فرهاد رئیسی دهکردی» در یکصد و نود و دومین نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرکرد و رئیس هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این طرح از سوی این کمیسیون، اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرکرد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد عملیاتی می‌شود.

وی افزود: برگزاری انواع جشنواره‌ها، مسابقه‌ها و همایش‌های مرتبط با ارتقای ورزش شهروندی در طرح توسعه ورزش محلات مورد توجه قرار گرفته است. رئیسی دهکردی تصریح کرد: برای اجرای این طرح برگزاری ۴۰ مسابقه، ۱۲ همایش و ۸ جشنواره با برآورد مالی ۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است. رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: حوزه ورزش از فعالیت‌های سیاسی دوری و برنامه‌های خود را عملی کند.

«حیدر علیپور دهکردی» تاکید کرد: در روزگاری نه‌چندان دور، شهرکرد جزو ۵ شهر برتر ایران در رشته‌های مختلف ورزشی مانند والیبال، هندبال، بسکتبال، فوتبال و فوتسال بود در حالی که شهرکرد هم‌اینک در بسیاری از شاخص‌های ورزشی نسبت به سایر شهرهای ایران فاصله گرفته و عقب مانده است. وی تصریح کرد: مدیریت شهری، شناسایی مکان‌های ورزشی و سپردن آن به ورزش و جوانان، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی را با هدف ارتقای شاخص‌های ورزش شهرکرد را در دستور کار خود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد یادآور شد: بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد برای ارتقای شاخص‌های ورزشی و سلامت شهروندان ضرورت دارد. وی اظهار کرد: محکوم کردن شهرداری شهرکرد در برخی محافل به کم‌کاری در حوزه ورزش بی‌انصافی در حق مدیریت شهری است. رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرکرد نیز گفت: طرح توسعه ورزش محلات به منظور حرکت در مسیر ارتقای سلامت شهروندان این شهرستان تهیه شد.

«اردشیر جان‌نثار» تاکید کرد: توسعه و ترویج ورزش همگانی ، هویت‌بخشی به محلات شهری، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه، توسعه ورزش به منظور حفظ سلامتی افراد جامعه و پیشگیری از بیماری‌های روحی و جسمی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح توسعه ورزش محلات در شهرستان شهرکرد به شمار می‌رود. وی یادآور شد: برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و سنتی، ژیمناستیک، هنرهای رزمی، اسکیت، آفروید، ورزش‌های باستانی، هنرهای دوچرخه‌سواری، والیبال خیابانی، فوتبال ساحلی، سوارکاری و بسکتبال خیابانی در طرح توسعه ورزش محلات مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۸۴ انجمن و هیات ورزشی زیر نظر این هیات مشغول فعالیت هستند. «مرتضی محمدیان دهکردی» تاکید کرد: هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد در صورت تامین یک قطعه زمین از سوی شهرداری نسبت به احداث زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی مرتبط با ورزش‌های همگانی در شهرکرد اقدام کند. هم‌اینک ۴۲ هزار ورزشکار در چهارمحال و بختیاری از بیمه ورزشی بهره‌مندند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر در شهرستان شهرکرد هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید