• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76863
+
-

آغاز ساخت ابرطرح آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان

آغاز ساخت ابرطرح آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان

مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان اصفهان گفت: ساخت آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال آغاز شده است. «ناصر نفری» در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به این‌که ساخت آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان بعد از آزادراه اصفهان-نطنز-کاشان مهم‌ترین پروژه سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان است، اظهار کرد: این آزادراه از ابتدای گردنه «لاشتر» تا انتهای باغ رضوان به طول ۳۳ کیلومتر ساخته می‌شود که بودجه مورد نیاز برای آن 5 هزار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود و بعد از ۳۰ ماه به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.

وی افزود: قرار است سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان به عنوان سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان ۱۷ سال این آزادراه را در اختیار داشته باشد و از محل عوارض آزادراه سرمایه‌اش را برگرداند، سپس این آزادراه به وزارت راه واگذار خواهد شد. مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان با بیان این‌که این آزادراه بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور است که از شیراز آغاز و به تهران ختم می‌شود، تصریح کرد: این پازل ۳۳ کیلومتری با سرمایه‌گذاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان انجام می‌شود و ابر پروژه‌ای در توسعه راه‌های شریانی اصلی و آزادراه‌های استان اصفهان و کشور خواهد بود.


سهم بودجه دولتی آزادراه کنار گذر شرقی اصفهان ۳۰ درصد بوده است

وی بیان کرد: ۳۰ درصد بودجه آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان از اعتبارات دولتی بوده و ۷۰ درصد باقی‌مانده از محل اعتبارات سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان و به نمایندگی از شهرداری‌های ۱۰۷‌گانه استان اصفهان انجام خواهد شد.


اصفهان ۴۵ کیلومتر به تهران نزدیک‌تر می‌شود

نفری با اعلام این‌که آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان مسیر اصفهان به تهران را ۴۵ کیلومتر نزدیک‌تر خواهد کرد، گفت: چندین جاده آنتنی به این آزادراه وارد می‌شود که با ورود به این آزادراه مسیر اصفهان به تهران نزدیک‌تر خواهد شد.
وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های پیش رو با حضور وزیر راه این ابرپروژه افتتاح شود، ابراز کرد: البته دو قطعه از آزادراه کنارگذر شرقی به طول ۶۷ کیلومتر توسط سازمان بازنشستگی کشور به بهره‌برداری می‌رسد که ۳۳ کیلومتر از مسیر ۱۰۰ کیلومتری این بزرگراه با سرمایه‌گذاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید