• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76798
+
-

۳۵ کیلومتر از رودخانه‌های سیاه‌رود و تلار لایروبی شد

در استان
۳۵ کیلومتر از رودخانه‌های سیاه‌رود و تلار لایروبی شد

مدیر آب منطقه‌ای شهرستان‌های قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی از لایروبی و اصلاح ۳۵ کیلومتر از مسیر رودخانه‌های تلار و سیاه‌رود در بالادست و پایین‌دست این شهرستان‌ها خبر داد.به گزارش ایرنا، سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال خاطرات ناخوشایندی برای مردم مازندران به همراه داشت، سیلی که بسیاری از مردم این خطه سرسبز شمال را بی‌خانمان کرد. به گفته کارشناسان بیشترین خسارت به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های مازندران وارد شد. این سیل دست‌کم ۲۰ میلیارد تومان به سردهنه‌ها و ابنیه‌ رودخانه تلار در بالادست و پایین‌دست خسارت وارد کرد.«هادی نیک اختر» بیان کرد: بعد از سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال با شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در رودخانه تلار به اصلاح مسیر و لایروبی پرداختیم. 

تاکنون ۳۵ کیلومتر از رودخانه تلار و سیاه‌رود در شهرستان‌های قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه شمالی و سوادکوه لایروبی شده و در ۲۰ کیلومتر دیگر در حال انجام است.وی با اعلام این‌که در شهرستان سیمرغ از ۲۲ کیلومتر مسیر رودخانه تلار تاکنون ۱۰ کیلومتر لایروبی شده است، گفت: 5 نقطه آسیب‌پذیر در رودخانه تلار همچون پل نجارکلا در بالادست و پایین‌دست، پل ملاکلا و ۲ نقطه در برج خیل اصلاح شد و در بقیه نقاط، کار ادامه دارد.این مسئول افزود: در رودخانه تلار شهرستان قائمشهر در حال امضای قرارداد با بسیج سازندگی سپاه هستیم تا کار آغاز شود. البته در رودخانه تلار این شهرستان به دلیل عرض بستر رودخانه، در بارندگی‌ها چندان سیلابی نمی‌شود. فقط یک نقطه آسیب‌پذیر در پایین‌دست رودخانه تلار شهرستان قائمشهر شناسایی شد که با همکاری شهرداری قائمشهر ساماندهی شده است.

مدیر آب منطقه‌ای شهرستان‌های قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی با اعلام این‌که در رودخانه سیاه‌رود شهرستان قائمشهر، پیمانکاران از ساروکلا تا سید ابوصالح مشغول فعالیت هستند، گفت: در حوزه شهری رودخانه سیاه‌رود شهرستان قائمشهر، نقشه توسط شهرداری آماده و در حال انجام است.این مسئول با بیان این‌که 3 نقطه آسیب‌پذیر در شهرستان سوادکوه شمالی شناسایی شده است، افزود: پایین‌دست پل روستای آهنگرکلا در شهرستان سوادکوه شمالی در رودخانه تلار در حال اصلاح مسیر هستیم و ۲ نقطه دیگر در حال صدور مجوز است تا کار انجام شود.نیک اختر بیان کرد: پیمانکار در شهر زیراب سوادکوه در حال ساخت دیواره برای ۶ کیلومتر از رودخانه تلار در حوزه شهری است و در رودخانه تلار منطقه خطیرکوه هم بخشی از مسیر اصلاح شده است.وی افزود: به دلیل کارهای صورت گرفته در نقاط آسیب‌پذیر رودخانه تلار در بالادست و پایین‌دست به نظر نمی‌آید که در بارندگی‌های بعدی، خطر سیلاب شهروندان را تهدید کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید