• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76779
+
-

مشهد پایلوت خودروهای برقی

در استان
مشهد پایلوت خودروهای برقی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: مدتی است با گروه مپنا و شهرداری مشهد جلساتی برگزار کرده‌ایم تا شهر را پایلوت خودروهای برقی کنیم. به گزارش ایسنا، «رضا ریاحی» در جلسه شورای راهبردی چهارمین همایش ملی فناوری‌های نوین انرژی در شرکت برق منطقه‌ای خراسان بیان کرد: در خصوص مدیریت مصرف، آستان قدس بیشتر از آنچه در این حوزه فکر می‌کردیم می‌تواند وارد قضیه شود. تا امروز هدف‌گذاری ما در مدیریت مصرف شهر مشهد بوده است در حالی که کار ملی است و روی کل آحاد جامعه باید کار کنیم. 

وی ادامه داد: هر سال چندین میلیون زائر داریم که می‌توانند به شکل‌های مختلف تحت تبلیغات فرهنگی در حوزه مصرف قرار داده شوند و لازمه‎اش این است که بودجه‌های ملی‌تری به استان داده شود. آستان قدس نیز باید ورود پیدا کند. جدا از مدیریت دولتی، از حیث مذهبی نیز این بحث مورد توجه است زیرا صرفه‌جویی و اسراف نکردن در مذهب ما مطرح شده است. آستان قدس باید حضور پررنگ‌تری در همایش فناوری‌های نوین انرژی داشته باشد. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان این‌که مدتی است با شهرداری مساله خودروهای برقی را در میان گذاشته‌ایم، افزود: شهرداری باید در این حوزه پررنگ‌تر شرکت کند. با گروه مپنا و شهرداری مشهد نیز جلسه داشتیم تا شهر را پایلوت خودروهای برقی کنیم.

از این حیث شهرداری باید در همایش حضور پررنگ‌تری داشته باشد. ریاحی گفت: ما با حمایت وزارت نیرو، توانیر و کمک شرکت آذرخش پارک آموزشی فوق توزیع و انتقال در حوزه پست و خط راه‌اندازی کردیم که مراحل پایانی را طی می‌کند. با این پارک همه متخصصان در حوزه انتقال و فوق توزیع، آموزش‌های عملی خط و پست را خواهند دید. پست ۱۲۲ کیلوولت، آزمایشگاه، انبار و کارگاه آموزش خط انتقال نیز در این پارک راه‌اندازی شده است. این مجموعه به زودی با حضور وزیر نیرو به صورت رسمی افتتاح خواهد شد. باید گروه‌هایی از همایش برای بازدید از این پارک بروند.

این خبر را به اشتراک بگذارید