• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 5 اسفند 1396
کد مطلب : 7673
+
-

وضعیت رفاهی جامعه خوب نیست

وزیر کار با بیان اینکه مردم و کارگران قدرت خرید خوبی ندارند، گفت: افزایش میزان دستمزد نسبت به نرخ تورم سیاست دولت است.

علی ربیعی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه2 سیما، افزود: صادقانه باید گفت مردم و کارگران قدرت خرید خوبی ندارند و افزایش دستمزدها هم این کاهش قدرت خرید را جبران نمی‌کند. وی گفت: سیاست افزایش میزان دستمزد نسبت به نرخ تورم باید یک دهه دنبال شود تا مردم قدرت خریدشان به سال‌های گذشته برسد. افزایش دستمزد باعث افزایش قدرت خرید مردم و در نهایت افزایش تولید می‌شود. ربیعی با اشاره به هزینه‌های این وزارت برای تامین اجتماعی گفت: روزی که وزیر شدم 7هزار میلیارد تومان هزینه درمان تامین اجتماعی بود که الان به ۲۰هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه یکپارچگی تامین اجتماعی را از هم می‌پاشد، افزود: درحالی‌که باید ۵۰هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت کنیم، تلاش کرده‌ایم تا حتی یک روز مستمری مستمری‌بگیران به‌تأخیر نیفتد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نابرابری میان شهرها و حاشیه آنها، گفت: اگر بخواهیم فقرزدایی کنیم نیاز به سیاست مناسب، مداوم و منسجم داریم. ربیعی افزود: باید با این سیاست به فقر حمله و روستاییان و کارگران و حاشیه‌نشینان را توانمند کنیم. وی گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده از ناآرامی‌های گذشته در برخی مناطق کشور مشخص شد ناآرامی‌ها در مناطقی که احساس بی‌عدالتی بیشتر بوده، بیشتر به‌وجود آمده و این یک واقعیت اجتماعی است.

در سال ۹۷ برای فقرزدایی 7هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد که 4هزار میلیارد تومان آن موجود است و بقیه را باید تامین کنیم. برنامه اشتغال روستاییان و اشتغال فراگیر را به سیاست ضد‌فقر تبدیل کرده‌ایم. ۶میلیون بیمه نشده در کشور وجود دارد که لایحه حمایتی‌اش هم‌اکنون در دولت در دست بررسی است. برای اجرای طرح فراگیر اشتغال در سال آینده ۷۲هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بودیم که این مبلغ هنگام بررسی بودجه سال۹۷ در مجلس تغییر کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید