• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 5 اسفند 1396
کد مطلب : 7669
+
-

مظنه

  قیمت تخم مرغ همچنان می‌تازد

ناصر نبی‌پور، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران از تداوم سیر صعودی قیمت تخم‌مرغ در بازار خبر داد و اعلام کرد: هر‌کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری با نرخ 8هزار تومان و شانه‌ای 15هزار و 500تومان عرضه می‌شود. وی با اشاره به اینکه بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان به‌شدت در کشور می‌تازد، افزود: براساس اعلام سازمان دامپزشکی تا‌کنون 27میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار معدوم شده است. همچنین با توجه به کاهش روز‌افزون تولید و روند بیماری، احتمال افزایش مجدد قیمت در بازار وجود دارد و تنها مردم با کاهش مصرف می‌توانند تا حدودی از آشفتگی قیمت در بازار جلوگیری کنند.

(مهر)

 

 

  گرمی بازار اندونزی و تایلند برای کالاهای ایرانی

آمار تجارت خارجی ایران در 10‌ماه سال 96 حاکی از آن است که صادرات کالاهای ایرانی به اندونزی و تایلند بیشترین نرخ رشد را داشته‌ است. براساس این آمار همچنان نام چین در صدر مقاصد صادراتی ایران جا خوش کرده و به سنت سال‌های قبل، کشورهایی مانند امارات متحده عربی، عراق، جمهوری کره، ترکیه، هند، افغانستان و پاکستان در رده‌های دوم تا هشتم بازارهای صادراتی ایران قرار داشته و در مجموع ۲۹ میلیارد و ۳۹۴ میلیون دلار از صادرات ۳۷‌میلیارد دلاری ۱۰‌ماه اول سال را به‌خود اختصاص داده‌اند. اما نکته جالب این است که رتبه ۹ و ۱۰ جدول بازارهای صادراتی به تایلند و اندونزی مربوط می‌شود که به‌ترتیب ۱۵۰ و ۲۶۷ درصد رشد صادرات ارزشی داشته‌اند. بدین‌ترتیب در ۱۰ماه امسال ۵۸۶ میلیون دلار کالا به مقصد تایلند صادر شده که حجم آن معادل یک‌و‌نیم میلیون‌تن بوده است. صادرات به تایلند ۱.۶ درصد از کل صادرات کشور را شامل شده و به‌ترتیب از نظر ارزش و وزن ۱۵۰ و ۱۱۵ درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌ است. اندونزی نیز در ۱۰‌ماه سال‌جاری ۴۶۵‌میلیون دلار کالای ایرانی وارد کرده که حجم این کالاها یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده است. از مجموع صادرات کشور ۱.۳ درصد به اندونزی مربوط بوده و واردات این کشور از ایران نسبت به‌مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی و وزنی به‌ترتیب ۲۶۷ و ۹۸ درصد رشد داشته است.

(ایسنا)

 

 

  رکورد فروش اینترنتی خودرو شکست

با ثبت‌نام و پیش‌فروش 7هزار و 500دستگاه خودرو ساندرو استپ وی در مدت زمان دو ساعت و نیم، رکورد فروش اینترنتی در کشور شکسته شد. سایپا پنجشنبه هفته گذشته از طریق اجرای طرح پیش‌فروش اینترنتی خودرو ساندرو استپ‌وی موفق به فروش 7هزار و 500دستگاه از این خودرو با زمان تحویل مهر و آبان سال آینده شد. در این طرح متقاضیان به سامانه خرید اینترنتی مراجعه کرده و  شماره ملی خود را وارد می‌کنند. در ادامه سامانه پس از بررسی کد ملی مشتری، براساس اولویت و نوبت‌دهی از متقاضیان ثبت‌نام می‌کند.(همشهری)

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :