• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 5 اسفند 1396
کد مطلب : 7670
+
-

معیارهای مشتریان برای خرید تلویزیون

صوتی و تصویری
معیارهای مشتریان برای خرید تلویزیون

روند تحولات بازار جهانی تلویزیون حاکی از افزایش سریع تقاضا برای تلویزیون‌هایی با صفحه‌ نمایش بزرگ و کیفیت اولترا اچ‌دی (UHD) و دستگاه‌هایی است که استفاده از آنها ساده‌تر از همیشه باشد. نتایج تحقیق شرکت‌های GfK و NPD نشان می‌دهد درآمد بازارهای جهانی از تلویزیون‌های بزرگ‌تر از ۵۵ اینچ در فاصله ماه‌های ژانویه و آگوست ۲۰۱۷، بیش از ۴۰ درصد کل درآمد این بازار بوده به‌نحوی که از کل فروش تلویزیون در آمریکای شمالی، ۶۰ درصد آن به تلویزیون‌های بزرگ‌تر از ۵۵ اینچ و ۳۰ درصد به تلویزیون‌های بزرگ‌تر از ۶۰ اینچ تعلق داشته است. در زمینه وضوح تصویر تلویزیون(رزولوشن) نیز حرکت بازار از تصاویر FHD به سمت کیفیت تصویر UHD بوده است. براساس نتایج همین مطالعه در ماه‌های ژانویه تا آگوست ۵۰ درصد از کل درآمد بازار جهانی تلویزیون مربوط به تلویزیون‌هایی با کیفیت UHD بوده و این نسبت برای بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و کره‌جنوبی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است. همچنین نتایج تحقیقات اخیر در بازار تلویزیون آمریکا و آلمان که با نظر سنجی بیش از هزار مصرف‌کننده‌ متقاضی خرید تلویزیون به‌دست آمده نشان می‌دهد به‌ترتیب ۲۳درصد و ۱۵درصد پاسخ‌دهندگان در بازار این 2کشور، نخستین نکته منفی برای خرید را پیچیدگی سیم‌کشی‌های تلویزیون اعلام کرده و سختی اتصال دستگاه‌های جانبی به تلویزیون، تایپ روی صفحه آن یا مرور صفحات در تلویزیون‌های هوشمند از دیگر نکات منفی است. این تحقیقات نشان می‌دهد از نظر سهم برندها از بازارتلویزیون نیز بین ماه‌های ژانویه تا آگوست ۲۰۱۷، سامسونگ ۳۴ درصد کل درآمد بازار جهانی و ۴۲ درصد فروش تلویزیون‌های بزرگ(۶۰ اینچ و بزرگتر) و ۳۸ درصد بازار تلویزیون‌های UHD را داشته است. براساس قیمت تلویزیون‌ نیز این شرکت ۴۴درصد بازار تلویزیون‌های بیش از ۱۵۰۰دلار و ۳۷درصد بازار تلویزیون‌های بالای ۲۵۰۰ دلار را در اختیار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید