• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76474
+
-

فعالیت 4 کارگاه مرمت بافت تاریخی در ارومیه

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از تداوم ساماندهی بافت تاریخی ارومیه همزمان در چهار نقطه از خیابان امام(ره) خبر داد. «داوود فرازی» به ایسنا گفت: در ادامه روند ساماندهی و احیاء بافت تاریخی شهر ارومیه، هم‌اکنون تعداد 4 کارگاه مرمتی در محور خیابان امام(ره) شامل نبش راسته نجارخانه، خانه تاریخی مجاور میدان ایالت، روبه‌روی خیابان سرداران و نبش راسته غلام‌خان فعال است.

وی با اشاره به این‌که در این کارگاه‌ها دیوارها، نماها و پنجره‌های رو به خیابان ابنیه و ساختمان‌ها، با استفاده از مصالح سنتی و الگوهای معماری موجود، جداسازی و ساماندهی می‌شوند، اظهار کرد: تأمین بخشی از اعتبار مرمت بافت تاریخی از سوی شهرداری ارومیه بوده که نظارت فنی و کیفی پروژه بر عهده کارشناسان این اداره کل است.

فرازی بیان کرد: هدف بلند‌مدت این است که همه ساختمان‌ها و بناهای تاریخی موجود در بافت تاریخی قدیمی و بناهای تازه‌ساز طبق ضوابط و بر اساس الگوهای معماری مصوب ساخته شده باشد که این اقدامات و فعالیت‌ها همگی با هدف حفظ و احیاء بافت تاریخی شهر ارومیه است که محور خیابان امام(ره) بخشی از آن به شمار می‌آید.

این مسئول تأکید کرد: محدوده بافت تاریخی ارومیه، یک طرح مصوب از سوی سازمان مرکزی و شورای عالی معماری و شهرسازی کشور است و این اداره کل موظف است برای حفظ، مرمت و احیاء آن برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد. جداره‌سازی محورها و بناها و کفسازی معابر و گذرها بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای احیاء بافت تاریخی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید