• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76439
+
-

اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در آذربایجان شرقی

میز خبر
اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در آذربایجان شرقی

طرح نظارتی بازار لوازم‌التحریر و سایر کالا‌های مورد نیاز دانش آموزان، ویژه بازگشایی مدارس در استان آذربایجان شرقی آغاز شد. به گزارش ایسنا، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: این طرح نظارتی با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در استان همزمان با سایر استان‌ها اجرا می‌شود و شامل نظارت بر اقلامی از جمله لوازم‌التحریر، کیف و کفش و پوشاک است.

«اسماعیل عطاپور» افزود: این طرح در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و لزوم پیشگیری از بروز هرگونه تخلف احتمالی از سوی عوامل سودجو و فرصت‌طلب با همکاری و هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های مرتبط مانند اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و نیروی انتظامی تا 10 مهر اجرا می‌شود. وی اظهار کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت اتحادیه‌ها و ناظران افتخاری در روز‌های اجرای طرح‌های نظارتی و انجام بازرسی و نظارت‌، مبارزه با عرضه کالای قاچاق با رویکرد حمایت از تولید داخل از جمله برنامه‌های این معاونت است.

عطاپور افزود: بررسی عملکرد واحدهای تأمین‌کننده لوازم‌التحریر‌، کنترل حراج‌ها‌، شناسایی مراکز بدون پروانه تولید‌، ممانعت از فروش اجباری اقلام نوشت‌افزار‌، نظارت بر رعایت درج قیمت مصرف کننده‌، رعایت درصد سود مجاز و جلوگیری از عرضه اقلام نوشت‌افزار تقلبی و قاچاق از جمله اقدام‌های ناظران و بازرسان در این طرح است.

عطاپور با اشاره به دریافت و رسیدگی به‌موقع گزارش‌ها و شکایات مردمی و انجام گشت‌های بازرسی با مراجع نظارتی در هنگام اجرای این طرح ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی و درج نکردن قیمت مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت استان اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید