• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76461
+
-

692 طرح اشتغال‌زای استان تسهیلات گرفتند

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل از پرداخت ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از سوی صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل خبر داد.  «محمدحسن شاهنده» به ایرنا گفت: از زمان اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و شهری کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت تاکنون ۷۰۰ طرح به مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال به تصویب رسیده است.

وی افزود: امسال سقف پرداخت تسهیلات در این صندوق به ۴۰ میلیارد ریال افزایش یافته و طرح‌هایی که متناسب با مزیت منطقه‌ای، سودآوری لازم، ایجاد اشتغال، پایداری و تکمیل‌کننده زنجیره‌های تولید در روستا باشند اولویت برخورداری از این تسهیلات را خواهند داشت.

شاهنده بیان کرد: در مجموع تسهیلات پرداختی ۶۶ درصد در بخش کشاورزی، ۲۰ درصد از طرح‌ها در بخش صنعت و ۱۴ درصد در بخش خدمات پرداخت شده که با توجه به طرح‌های توجیهی ارائه شده از سوی متقاضیان، برای 1868 نفر اشتغال در مناطق مذکور ایجاد شده است.

این مسئول با اشاره به اجرای برنامه‌های استراتژیک صندوق از جمله شناسایی روستاهای بدون بیکار، روستاهای هدف گردشگری و قابل سرمایه‌گذاری در حوزه توریسم، اجرای طرح هر روستا یک محصول و توانمندسازی زنان روستایی اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین اقدامات صندوق کارآفرینی امید طراحی و اجرای نظام تأمین مالی متناسب با روستاها بوده که ایجاد صندوق‌های خرد محلی در جوامع روستایی از آن جمله است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید