• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76459
+
-

اعتبار احیای واحدهای تولیدی اردبیل در انتظار تصویب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: این بودجه 3200 میلیارد تومانی از سوی بانک‌های عامل استان در سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری مصوب می‌شود

خبر
اعتبار احیای واحدهای تولیدی اردبیل در انتظار تصویب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تصویب اعطای3200  میلیارد تومان اعتبار از سوی بانک‌های عامل استان برای واحدهای تولیدی در سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری خبر داد. «رامین صادقی» به تسنیم گفت: اهمیت به توسعه حوزه صنعت و معدن در استان به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است و در 2 سال گذشته صنعت استان با توجه به برنامه‌ریزی‌های دقیق و لازم، شتاب خوبی گرفته است.

تاکنون هزار و 145 پروانه تولید برای واحدهای تولیدی و صنعتی صادر شده است. وی با اشاره به این‌که در حال حاضر تعداد واحدهای غیرفعال استان اردبیل 34 درصد است، بیان کرد: حمایت از اشتغال و تولید برای ما یک امر اولویت‌دار و مهم است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های اساسی و مهم انجام شود تا برای فعال‌سازی واحدها اقدامات اساسی انجام یابد.

این مسئول افزود: وضعیت اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی فعال استان مناسب است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برنامه‌هایی را برای افق آینده صنعت استان تدوین و همپا با صنعت سایر استان‌ها، موافقت اصولی را برای واحدهایی که در مرحله احداث هستند صادر کرده است.

صادقی از احداث 621 پروژه در حوزه صنعت و معدن اردبیل خبر داد و گفت: 421 واحد به عنوان واحدهای پیشران و تاثیرگذار در اشتغال و سرمایه‌گذاری مد نظر قرار گرفته است که صنعت استان در این زمینه 33 درصد سهم دارد و امید است این واحدهای تولیدی پیشران سهم صنعت استان را به 33 درصد ارتقاء دهند.

وی با اشاره به این‌که 78 واحد تولیدی اردبیل تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد اظهار کرد: در این زمینه نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده تا بتوانیم در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام واحدهای تولیدی نیز اقدامات مناسبی انجام دهیم و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

صادقی در مورد بهبود و بازگشت به تولید واحدهای غیرفعال بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های خاصی برای تک‌تک واحدهای تولیدی انجام یافته و 3200 میلیارد تومان اعتبار که از سوی بانک‌های عامل استان مصوب شده بود در سفر اخیر ریاست جمهوری اختصاص می‌یابد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید