• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76453
+
-

اردبیل مدرسه خشت و گلی ندارد

مدیر کل نوسازی مدارس استان اردبیل با اشاره به تخریب مدارس بدون استاندارد، از نبود مدارس خشت و گلی در استان خبر داد. «دولت لطفی» به مهر گفت: با تخریب 2 مدرسه خشت و گلی باقیمانده در شهرستان مرزی بیله سوار، هیچ مدرسه خشتی در استان اردبیل وجود ندارد. وی افزود: اعتبار مدارس تخریب شده‌ای که بدون استانداردهای ایمنی لازم بودند تأمین شده و تا مهر به بهره‌برداری می‌رسند.

این مسئول با اشاره به مقاوم‌سازی ساختمان‌های آموزشی بیان کرد: با توجه به اهمیت برخورداری از زیرساخت‌های آموزشی مقاوم و پیشگیری از حوادث علاوه بر احداث مراکز آموزشی جدید به استانداردسازی بناها نیز توجه ویژه‌ای می‌شود.
لطفی عنوان کرد: حدود ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی احداث شده در اردبیل با مشارکت خیران بوده که نشانگر جا افتادن موضوع توجه به حوزه آموزش در استان است. 

به گفته این مسئول شهرستان اردبیل، با توجه به تراکم جمعیت نسبت به سایر شهرهای استان از کمترین سرانه فضای آموزشی برخوردار است، هر چند وجود مدارس غیردولتی باعث شده اندکی فشار از آموزش و پرورش کاسته شود. مدیر کل نوسازی مدارس استان اردبیل در پایان 2 شهرستان مشگین‌شهر و پارس‌آباد را نیز از دیگر شهرهای استان شمرد که نسبت به تراکم دانش آموزی از سرانه کمی در قبال مدارس دیگر شهرهای استان برخوردار هستند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید