• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76448
+
-

توسعه گردشگری اردبیل نیازمند خطوط پروازی

مدیر کل میراث فرهنگی استان: انتخاب اردبیل به عنوان مقصد گردشگری به تقویت خطوط پروازی بستگی دارد

با مسئول
توسعه گردشگری اردبیل نیازمند خطوط پروازی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بر لزوم تقویت خطوط پروازی برای افزایش سفر گردشگران به اردبیل خبر داد. «نادر فلاحی» در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: با توجه به این‌که اردبیل قطب گردشگری کشور است باید برای افزایش گردشگران در استان برنامه‌ریزی اساسی و هدفمندی داشته باشیم.

وی افزود: ایجاد میل و رغبت در گردشگران برای انتخاب اردبیل به عنوان مقصد گردشگری تا حدود قابل توجهی بستگی به تقویت خطوط پروازی دارد که باید در این زمینه با تعریف خطوط پروازی به‌ویژه از کشورهای خارجی در این زمینه به اهداف خود جامه عمل پوشانده شود.

فلاحی بیان کرد: رونق اقتصاد گردشگری استان افزایش سفر به اردبیل را به دنبال دارد که باید در این زمینه نسبت به خارج کردن فصلی بودن گردشگری اقدام شود تا بتوانیم برای توسعه گردشگری استان به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم. افزایش ماندگاری گردشگران نیز یک اولویت مهم دیگر برای استان است که در این زمینه با بهبود زیرساخت‌های لازم باید برای توسعه استان با حمایت بخش خصوصی اقدام شود تا بتوانیم به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

این مسئول تأکید کرد: پروژه‌های گردشگری بخش خصوصی تعریف شده و در حال اجراست و آنهایی که پیشرفت 60 درصدی دارند از تسهیلات صندوق ملی بهره‌مند می‌شوند.فلاحی همچنین از 5/5 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین زیرساخت هتل پنج ستاره شهرستان نیر و 2 مجموعه دیگر خبر داد و گفت: بدون شک این پروژه‌ها در توسعه گردشگری این شهرستان تحول بزرگی را رقم می‌زند و برای استان بسیار حائز اهمیت است.

مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های گردشگری استان نقش بالقوه‌ای ایفا می‌کند که به همین منظور از ظرفیت بخش خصوصی در راستای عملیاتی‌سازی پروژه‌ها استفاده می‌شود که امیدواریم در این زمینه بتوانیم به همه اهداف خود جامه عمل بپوشانیم. وی بیان کرد: صدور مجوز سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های گردشگری یک موضوع مهم و اساسی برای ماست که می‌تواند در توسعه استان نقش حائز اهمیتی را ایفا کند.

فلاحی همچنین از برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی با موضوع صفویه‌شناسی در اردبیل خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت معرفی سلسله صفویه در سطح بین‌الملل نیاز است برای برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شود تا در حوزه صفویه‌شناسی به شکل مناسب و منسجم عمل شود و بتوانیم به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.این مسئول از راه‌اندازی ساختمان پژوهشگاه صفویه استان اردبیل خبر داد و افزود: باید از لحاظ علمی و پژوهشی نیز به این موضوع پرداخته شود تا بتوانیم خروجی‌های مورد انتظارمان را به دست آوریم و در این زمینه موفق عمل کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید