• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76438
+
-

آذربایجان غربی 40 میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی گرفت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: با پرداخت این تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان و عشایر خام‌فروشی متوقف و ارزش افزوده بیشتری نصیب استان خواهد شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌ غربی از ابلاغ ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری به این استان خبر داد. به گزارش ایرنا، «رضا نقی‌زاده» با تاکید بر این‌که تسهیلات به‌زودی به روستاییان و عشایر پرداخت خواهد شد اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات، زنجیره تولید حفظ می‌شود و از خام‌فروشی تولیدات معدنی و کشاورزی جلوگیری و ارزش افزوده بیشتری نصیب استان خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین، پرداخت این تسهیلات به روستاییان موجب ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، افزایش درآمد سرانه آذربایجان‌ غربی و راه‌اندازی و رونق صنایع تبدیلی می‌شود. نقی‌زاده گفت: سال گذشته برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در این استان بیش از 3 هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه‌اندازی 3 هزار و ۷۵۵ طرح پرداخت شد که با استفاده از آن برای ۱۰ هزار و ۹۵۴ نفر زمینه اشتغال ایجاد شد.

این مسئول با بیان این‌که آذربایجان غربی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از جمله طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود ادامه داد: در زمینه اشتغال فراگیر در سال گذشته 1500 میلیارد ریال با اشتغال‌زایی برای ۲ هزار و ۶۲۳ نفر و در زمینه طرح اشتغال خانگی، تسهیلاتی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال به 2300 نفر پرداخت شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید