• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76364
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/JOj9
+
-

علیپور در وضعیت طارمی

علیپور در وضعیت طارمی

بهروز رسایلی| علی علیپور، وارث مهدی طارمی در پیشانی خط حمله پرسپولیس بود. در لیگ‌های چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم، علیپور به‌عنوان بازیکن مکمل در کنار طارمی بازی می‌کرد. او مهاجم سایه بود و همه تلاش‌ها و فضاسازی‌هایش به ایجاد موقعیت‌های بهتر برای همبازی بوشهری‌اش ختم می‌شد. پس از محرومیت طارمی اما، علیپور تبدیل به مهاجم هدف و گلزن اصلی قرمزها شد. او اگرچه شم گلزنی بالای طارمی و مهارت این بازیکن در ایجاد موقعیت‌های خطرناک را نداشت، اما گلیم خودش و تیم را به‌خوبی از آب بیرون می‌کشید. علیپور که در لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم جمعا 9گل به ثمر رسانده بود، در لیگ هفدهم با 19گل آقای گل فوتبال ایران شد. گل‌هایی که علیپور در آن فصل برای پرسپولیس می‌زد، لذتی مضاعف برای هواداران این تیم داشت؛ چراکه مهدی طارمی با یک جفاکاری آشکار، بلافاصله بعد از پایان محرومیتش تیم را ترک کرد و راهی قطر شد. از قضا خود علیپور هم که به این «خلأ عاطفی» پی برده بود، سعی کرد غیر از مسائل فنی، با نمایش تعصب و وفاداری‌اش به پرسپولیس هرچه بیشتر مقبول هواداران شود. بهمن97، درست در یکی از همان روزها بود که او در فاصله‌ای کوتاه بعد از جدایی بحث‌برانگیز مهدی طارمی، موفق به گشودن دروازه راه‌آهن شد و لابد برای طعنه به طارمی، از زیرپیراهنی منقش به پیام «آی‌لاو پرسپولیس» رونمایی کرد.
بعد از آن داستان‌ها، فضای مجازی پر شد از تحسین علیپور؛ اینکه او فوتبالش ساده است، کار تیم را راه می‌اندازد و مراتب قدرشناسی را هم در حق پرسپولیس به‌جا می‌آورد. حالا اما شرایط با آن روزها خیلی فرق کرده است. علیپور از میانه‌های فصل گذشته دچار افت شد که به‌نظر می‌رسد این موضوع با رسیدن پیشنهادهای خارجی برای او بی‌ارتباط نبوده است. مهاجم سرخ‌ها نتوانست از عنوان آقای گلی‌اش دفاع کند، اما به هر حال باز هم در تکرار قهرمانی پرسپولیس نقش مهمی داشت. او بسیار امیدوار بود در تابستان بتواند پرسپولیس را ترک کند و به این منظور رفت‌وآمدهای زیادی هم به باشگاه داشت، اما نشد که نشد. همین مسائل تمرکز را از علیپور ربود و باعث شد او بدترین پیش‌فصل ممکن را با ضعیف‌ترین عملکرد پشت‌سر بگذارد؛ آنچه به 2هفته اول لیگ هم تسری پیدا کرد و باعث شد برابر پارس جم و تراکتور، تنها سایه این بازیکن در زمین پرسه بزند. با این شرایط طبیعی بود که انتقادها از او بالا بگیرد، اما علیپور این‌بار به جای پیام‌های دلبرانه «آی‌لاو پرسپولیس»، در اینستاگرام درخواست موکد و هشدارآمیز جدایی داد و طوفان به‌پا کرد.علیپور امروز در موقعیت طارمی 2سال پیش قرار گرفته و 
کم و بیش همان رفتارهایی را انجام می‌دهد که پیش‌تر از سلف بوشهری‌اش دیده بودیم. شاید حالا بشود ابراز عشق‌های قبلی علیپور را به‌حساب ذوق‌زدگی بازیکنی گذاشت که بعد از مدت‌ها فرصت کرده بود از زیر سایه بیرون بیاید و رل اصلی خط حمله را بازی کند. 2سال توجه مضاعف رسانه‌ای و کسب یک عنوان آقای گلی اما از علیپور هم چیزی شبیه طارمی ساخت؛ با این تفاوت که نفر قبلی با «هیس» توی شکم هواداران می‌رفت و این یکی بعد از نمایش‌های ضعیفش با طلبکاری پیشنهاد راه‌اندازی هشتگ «جدایی» می‌دهد. شاید اگر الان علیپور به زمستان96 برگردد، دیگر برای ملامت طارمی از پیغام‌های عاشقانه استفاده نکند. همه می‌آیند و می‌روند، اما سنگ کف رودخانه فقط هوادار است که می‌ماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید