• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76361
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/DG7A
+
-

فرشید باقری: اگر می‌پریدم و توپ گل می‌شد چی؟

فرشید باقری: اگر می‌پریدم و توپ گل می‌شد چی؟

محمد زارعی| فرشید باقری هافبک دفاعی استقلال در هفته اول لیگ برتر با وجود عملکرد قابل‌قبول در جریان بازی اما روی ضربه ایستگاهی منجر به گل  ماشین‌سازی‌ مقصر اصلی باخت معرفی شد! با این حال باقری بی‌اهمیت به این حاشیه‌ها در بازی هفته دوم مقابل فولاد خوزستان تا قبل از مصدومیتش هم توانست عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد. با هافبک آبی‌ها درباره همه این حواشی گفت‌وگو کرده‌ایم.
باقری درباره نتایج نه‌چندان خوب تیمش در 2هفته ابتدایی لیگ که حاصلش یک شکست و یک تساوی بوده گفت: «ما هفته اول خوب نبودیم؛ یعنی آن چیزی که می‌خواستیم و تیم ایده‌آل همیشگی نبودیم. با این حال باز هم حق‌مان باخت نبود و می‌توانستیم بازی را ببریم یا مساوی کنیم. اما در هفته دوم مقابل فولاد خوزستان خیلی خوب بودیم و تقریبا به آن چیزی که می‌خواستیم رسیدیم.»
وی ادامه داد: «کل بازی در دست ما بود. 90دقیقه بازی از اول تا آخر حریف را تحت فشار قرار دادیم، با این حال روی بدشانسی دقیقه آخر گل تساوی را خوردیم و زمان برای جبران نبود.»
هافبک استقلال با اشاره به آخرین وضعیت مصدومیت خود و اینکه شنیده شده احتمال دارد پای خود را به تیغ جراحان بسپارد، گفت: «تا‌کنون هیچ‌چیز مشخص نیست و قرار است در این هفته یک تصمیم جمعی در این خصوص بگیریم. اما اگر قرار بر این شود که عمل کنم دیگر مسابقه داربی را از دست خواهم داد.»
باقری درباره حواشی بعد از گل ماشین‌سازی‌ در هفته اول هم توضیح داد: «متأسفانه بعضی از رسانه‌ها طوری تیتر می‌زنند که تماشاگران حساس شوند. این مسائل حاشیه‌ای در تیم‌های دیگر خیلی بیشتر است. خیلی می‌بینیم تیم‌های دیگر گل‌هایی می‌خورند که خیلی بدتر است. حالا هم فشار برخی رسانه‌ها روی من زیاد شده است، البته من هم فرشید باقری 4سال پیش نیستم. آن موقع توانستم خودم را جمع کنم. اما بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شده‌اند از همین هفته‌های اول با اینگونه جو‌سازی‌‌ها به مشکل می‌خورند و زمان می‌برد تا به آن شرایط ایده‌آل خود برسند. من هم سال اول به مشکل خوردم. آن‌زمان دائما می‌گفتند فرشید باقری خوب کار نکرده! همین حرف‌ها باعث شد دیر به ترکیب برسم اما الان با حواشی آشنا شده‌ام و فرشید بی‌تجربه نیستم. یادم است بعد از همان نخستین بازی‌ام جو بدی درست کردند. هر روز با پیشکسوتان مصاحبه می‌گرفتند و با سؤالات حاشیه‌ای درصدد بودند در تیم اختلال ایجاد کنند.»
این بازیکن درباره اینکه چرا در هنگام نواختن ضربه ایستگاهی بازیکن ماشین‌سازی‌ به هوا نپریده هم گفت: «فاصله ضربه ایستگاهی با دروازه خیلی کم بود. اگر یادتان باشد قاسم حدادی‌فر کاپیتان ذوب‌آهن فصل قبل در چنین شرایط مشابهی ضربه ایستگاهی را از زیر پای بازیکن سایپا که به هوا پریده بود تبدیل به گل کرد. در آن صحنه هم من روی پنجه پا ایستادم تا هم توپ از زیر پایم رد نشود و هم به بدنم کش دادم که اگر توپ از روی سرم رد شد بزنم. اما اگر می‌پریدم و بازیکن توپ را از زیر پایم تبدیل به گل می‌کرد آن‌وقت رسانه‌ها می‌گفتند چرا پریدی!؟»
وی افزود: «با این حال الان هم من را مقصر می‌دانند؛ من هم عذرخواهی می‌کنم ولی اگر سرم را دزدیده بودم یا به هنگام ضربه پشت کرده بودم می‌توانستیم بگویم من مقصر بودم. اگر دقت کرده باشید حتی شیخ دیاباته هم هنگام ضربه ایستگاهی روی پنجه بود و به هوا نپرید. اما شانس بود که توپ از بالای سر من تبدیل به گل شود تا بهانه‌ای شود و علیه من بنویسند. بحث فرشید باقری هم نیست بحث ضربه زدن به استقلال است. برای نخستین‌بار یک تیتر مستقیم در مورد بازیکن زدند که چرا به هوا نپرید. فکر نمی‌کنم تا حالا در مورد بازیکنی چنینی تیتری زده باشند. اگر بازیکن تیم دیگری بودم هم علیه من اینطور می‌نوشتند؟»
باقری با اشاره به حاشیه‌های اخیر پیرامون استقلال معتقد است: «الان هم برخی می‌خواهند تیم را تضعیف کنند! یک روز می‌گویند استراماچونی می‌خواهد برود درحالی‌که اینطوری نیست، یک روز از مدیریت انتقاد می‌کنند، یک روز هم به من گیر می‌دهند چرا به هوا نپریدی!»
او درباره دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در تاریخ 31اردیبهشت گفت: «در مورد داربی صحبت کردن خیلی زود است. ما قبل از داربی یک بازی حساس مقابل نفت مسجدسلیمان داریم که باید در این دیدار پیروز شویم تا با روحیه مضاعف به مصاف پرسپولیس برویم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید