• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76333
+
-

با مردم

با مردم








ظروف خالی نذری را در خیابان رها نکنید
با فرارسیدن محرم مشکلی که هرساله ابعاد تازه‌ای می‌یابد، باز هم بروز و ظهور یافته؛ فراوانی ظروف یکبار مصرف در کوی و برزن! از همه عزاداران حسینی تقاضا می‌کنم زباله‌های ظروف نذری یا لیوان‌های آب و شربت یکبار مصرف را در سطل‌های زباله بیندازند.
یک دوستدار محیط‌زیست

به زوج دندانپزشک وام نمی‌دهند
این همه سخن از آسان‌گیری در پرداخت وام ازدواج می‌شود درحالی‌که دختر و داماد من با وجود اینکه دندانپزشک هستند، هنوز نتوانسته‌اند این وام را دریافت کنند. بانک، ضمانت پدرشان را که بازنشسته است قبول ندارد و ضمانت خواهرش را هم نیازمند سند ملک می‌داند. آیا واقعا به همه اختلاس‌گران میلیاردی هم اینگونه با دقت وام داده‌اند که اگر اینگونه بود، وضع این نبود.
نیکنام از تهران

کارت سوخت موتورهای قدیمی را باطل کردند
به‌تازگی کارت سوخت موتورهای کهنه را باطل کرده‌اند؛ درحالی‌که بسیاری از اینها شاید قدیمی باشند، اما آلاینده نیستند که این موضوع را می‌توان با معاینه فنی اثبات کرد و به آنهایی که آلاینده نیستند کارت سوخت داد.
صبوحی از تهران

در محرم شربت و شیرینی ندهند
این همه نذری خوب و مفید وجود دارد چرا شربت و شیرینی نذری می‌دهند که هم از قدیم‌الایام مرسوم نبوده و این خوراکی‌ها مناسب ایام شادی است و هم اصولا باید فرقی بین عزا و شادی وجود داشته باشد. همچنین آلایندگی بعد از آن توسط زباله‌های یکبار مصرف بسیار بالاست.
دلسوخته وطن

برج 15طبقه، آسایش دروس را گرفته است
ساخت برج 15طبقه در محلی که قبلا باغ بود، آرامش خیابان صالح حسینی در بلوار شهرزاد دروس را از ساکنان خیابان گرفته است. در کوچه شمس این خیابان برجی سر برآورده که نه ملاحظه همسایگان را دارد و نه طبیعت را؛ به‌گونه‌ای که درخت 70ساله خانه ما از عوارض مصالح ساختمانی آن نابود شد. استفاده از پشت‌بام همسایه‌ها، نداشتن حفاظ مورب، پرتاب لوله‌های بلند از ارتفاع و... آرامش را از این محله گرفته است.
راد از دروس

پول تخلف سازنده را چه‌کسی باید بدهد
8سال قبل یک واحد از یک مجتمع 12 واحدی در قلعه‌حسن‌خان شهرقدس خریدیم. چند روز قبل آمدند برق کل ساختمان را قطع کردند و گفتند اینجا جواز 4طبقه داشته ولی 6طبقه ساخته است. حالا هر خانواده باید 10میلیون بدهد. پرداخت هزینه تخلفی که سازنده کرده و ما خریداران از آن اطلاع نداشتیم، برعهده ماست؟
رضوانی از شهرقدس

سطل زباله سر اسکندری را برنگرداندند
چندی قبل از آلایندگی سطل زباله بن‌بست عقیلی نرسیده به تقاطع اسکندری در خیابان چنگیزی نزدیک میدان جمهوری گلایه کرده بودیم. فردای آن روز سطل آلاینده را از سر خیابان بردند، اما با گذشت چند هفته آن را به جای خود باز نگردانده‌اند.
الهی از جمهوری

تا کی سنگدان مرغ به خورد بچه‌هایمان بدهیم
به‌رغم اعلام‌های مکرر مسئولان درخصوص ارزان‌شدن گوشت قرمز و واردات گوشت و برخورد با متخلفان توزیع، همچنان گوشت گران است و قشر کارگر و حتی طبقه متوسط قادر به خرید گوشت نیست. تا کی به جای گوشت سنگدان مرغ به خورد بچه‌هایمان بدهیم.
مستدلل از کرج

این خبر را به اشتراک بگذارید