• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76328
+
-

بازی مرگ و زندگی جویندگان گنج در غار قدیمی

بازی مرگ و زندگی جویندگان گنج در غار قدیمی


3نفر که برای یافتن گنجی افسانه‌ای وارد غاری در حوالی اصفهان شده بودند، بهای این ماجراجویی را با جان‌شان پرداخت کردند.
به‌گزارش همشهری، بامداد دیروز خبر رسید که 5نفر در غاری قدیمی واقع در منطقه حسن‌آباد جرقویه گرفتار شده و نیاز به کمک دارند. دقایقی از این حادثه گذشته بود که تیم‌های امداد و نجات از اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی اصفهان خود را به محل حادثه رساندند. این غار قدیمی در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده بود و گروه‌های امدادی دقایقی بعد خود را به آنجا رساندند. دهانه غار تنگ و باریک و عبور از آن دشوار بود و مشخص نبود که طول آن چقدر است. از سویی، شواهد اولیه نشان می‌داد 5نفر به‌احتمال زیاد با انگیزه یافتن گنج وارد غار شده اما هیچ‌کدام نتوانسته‌اند از آن خارج شوند. همچنین بررسی‌ها حاکی از آن بود که آنها همراه با خود یک موتور برق به غار برده‌اند و ممکن است کار‌کردن همین موتور برق در فضای بسته غار موجب مسمومیت آنها شده باشد. در چنین شرایطی آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص وارد غار شدند.
تاریکی شب از یک‌سو و تنگ‌بودن غار از سوی دیگر کار امداد و نجات را دشوار می‌کرد. با این حال، دقایقی بعد امدادگران توانستند 2نفر از افراد گرفتار‌شده در غار را بیرون بکشند. آنها به‌دلیل استنشاق دود ناشی از موتوربرق دچار مسمومیت شدیدی شده بودند که بعد از بیرون کشیده‌شدن از غار امدادگران اورژانس کار احیا را آغاز کردند و آنها را از مرگ نجات دادند. با وجود این، وضعیت 3نفر دیگر که هنوز در غار بودند، نامعلوم بود.
در چنین شرایطی بود که عملیات ادامه یافت و نیروهای امدادی با کاوش در عمق غار با پیکرهای بی‌جان 3جوینده گنج مواجه شدند و اجساد را یک به یک به بیرون از غار انتقال دادند.





غفور راستین، مدیرحوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در این‌باره به همشهری گفت: از همان دقایق اولیه بعد از این حادثه تیمی از امدادگران اورژانس راهی محل حادثه شدند و با کمک عوامل آتش‌نشانی و هلال‌احمر 2نفر از افرادی که در غار دچار مشکل تنفسی شده بودند، نجات یافتند اما 3نفر دیگر به‌دلیل مسمومیت شدید با گاز، جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: غاری که این حادثه در آنجا اتفاق افتاد، از قبل وجود داشت و حفاری در آنجا اتفاق نیفتاده اما انگیزه این 5نفر از ورود به این محل نامعلوم است، ولی شواهد حاکی از آن است که این افراد برای تامین روشنایی داخل غار یک موتور برق با خود به آنجا برده بودند که کار‌کردن مداوم موتوربرق، موجب تولید گاز و مسمومیت این افراد شد و عملیات امداد و نجات که از ساعت‌های اولیه بامداد یکشنبه آغاز شده بود، تا ساعت 11صبح ادامه داشت.
براساس این گزارش، شواهد به‌دست آمده حاکی از آن است که این 5نفر با انگیزه یافتن گنج وارد این غار شده بودند و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید