• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76329
+
-

نجات 2کوهنورد گرفتار‌شده در ارتفاعات شاهوار

نجات 2کوهنورد گرفتار‌شده در ارتفاعات شاهوار


امدادگران هلال احمر پس از 30کیلومتر پیاده‌روی توانستند زن و مرد کوهنوردی را که در ارتفاعات شاهوار گرفتار شده بودند، از مرگ نجات دهند.
به گزارش همشهری، روز گذشته به هلال احمر سمنان خبر رسید که 2کوهنورد در ارتفاعات شاهوار شاهرود گرفتار و یکی از آنها به‌شدت مصدوم شده است. هرچند محل دقیق 2کوهنورد مشخص نبود اما امدادگران تلاش‌های خود را برای یافتن آنها آغاز کردند. آنها با استفاده از تجهیزات فنی موفق شدند محل تقریبی کوهنوردان را شناسایی کنند اما آنجا محلی صعب‌العبور و سخت‌گذر بود و دست‌کم 30کیلومتر با آنها فاصله داشت. به همین دلیل امدادگران با پای پیاده راهی محل حادثه شدند.
علی یحیایی، معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان در این‌باره گفت: ۳۰‌کیلومتر پیاده‌روی در کوهستان تنها راه دسترسی به حادثه‌دیدگان بود که بعد از رسیدن نیروهای هلال احمر معلوم شد کوهنوردان یک زن و یک مرد هستند که مرد جوان به‌دلیل سقوط از ارتفاع از ناحیه زانو به‌شدت مصدوم شده است. در این شرایط فرد مصدوم تحت مداوا قرار گرفت و بعد از تثبیت توسط یک فروند بالگرد به مراکز درمانی شاهرود انتقال یافت.
یحیایی ادامه داد: کوهنوردان حتما باید قبل از صعود به ارتفاعات، سفر خود را به هیأت کوهنوردی و هلال‌احمر شهرستان اطلاع دهند. این موارد کمک می‌کند تا درصورت بروز حادثه، نیروهای امدادی بتوانند با ردیابی مسیر، خود را به آنها برسانند. همچنین راهنمای محلی می‌تواند در این موارد بسیار کمک کند و انتظار می‌رود کوهنوردان شرایط آب و هوایی و موارد ایمنی را لحاظ کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید