• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76225
+
-

افزایش گرایش به مواد مخدر صنعتی

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: گرایش معتادان به مواد مخدر صنعتی در استان افزایش پیدا کرده است. به گزارش ایسنا «هاجر پاکدین» با اشاره به این‌که در گذشته گرایش به تریاک در مردم استان بیشتر بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر مصرف تریاک در استان بالاست. گرایش به مواد مخدر صنعتی هم رو به افزایش است. به طور قطع آسیب‌های مواد مخدر صنعتی بیشتر از سنتی است و اعصاب و روان افراد را دچار اختلال می‌کند. وی با بیان این‌که افرادی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کرده‌اند، در رده سنی 30 تا 40 سال هستند، اظهار کرد: افرادی از مراکز ترک اعتیاد خدمات دریافت می‌کنند که بیش از 18 سال داشته باشند.

بیشترین مراجعه‌کنندگان مربوط به رده سنی 30 تا 40 سال هستند. پاکدین ادامه داد: در 3 ماه نخست سال جاری در مراکز درمانی و بازتوانی اعتیاد که درمان سرپایی انجام می‌شود، بیش از 7 هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده کرده‌اند. به گفته وی در مراکز کاهش آسیب که متعلق به بیمارانی است که تمایلی به ترک اعتیاد ندارند، 380 نفر خدمات دریافت کرده‌اند. معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی افزود: تعداد مراکز سرپناه و شبانه اداره کل بهزیستی 4 مرکز است که در 3 ماه نخست امسال 158 نفر از خدمات آنها استفاده کرده‌اند. 

به گفته این مسئول 16 مرکز خدمات درمانی، اقامتی در استان وجود دارد که 2 مرکز مختص بانوان است. در 3 ماه نخست امسال 1072 نفر از این مراکز خدمات دریافت کرده‌اند. پاکدین بیان کرد: اگر شرایط اجتماعی و اقتصادی برای معتادانی که ترک کرده‌اند، آماده نباشد به طور قطع شاهد بازگشت آنان به این مراکز خواهیم بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید