• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76202
+
-

افزایش 10 برابری اعتبارات خراسان جنوبی

وزیر صمت: اعتبارات استان از محل تبصره 18 قانون بودجه از 30 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان رسید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اعتبار استان خراسان جنوبی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه با درخواست استاندار از ۳۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و ۱۰ برابر افزایش یافت. به گزارش ایرنا، «رضا رحمانی» در نشست توسعه و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی که در پایان سفر یک‌روزه به این استان برگزار شد، اظهار کرد: استاندار خراسان جنوبی خواستار اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ شد که با آن موافقت کردیم. وی یکی از سیاست‌های این وزارتخانه را در دوره جدید، بازگشایی هر نوع گذرگاه مرزی خاکی و زمینی اعلام کرد و افزود: اکنون بیشترین مبادلات را با کشورهایی از جمله عراق، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، پاکستان و افغانستان داریم.

برای بازگشایی مرز خراسان جنوبی از سمت افغانستان نیز پیگیری‌های لازم را در دستور کار قرار داده‌ایم. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خراسان جنوبی دارای موقعیت مرزی است، اما 3 بازارچه این استان از طرف کشور افغانستان یک‌طرفه بسته شده است که بازگشایی این بازارچه‌های مرزی را به جد در دستور کار قرار داده‌ایم. رحمانی گفت: در دوره‌ای قرار داریم که محدودیت‌های بودجه‌ای شدید است، اما ۱۱ استان محروم را در اولویت پروژه‌ها قرار داده‌ایم و محدودیتی برای آنها قائل نخواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره جدید به ‌ویژه در حوزه معادن که اکثر آنها صنایع معدنی در مناطق روستایی و شهرستان‌ها هستند، سیاست راهبردی این است که هرگونه جذب نیرو باید از همان منطقه انجام شود و این موضوع کتبی ابلاغ شده است اما به همراهی مسئولان نیاز داریم. وزیر صمت وجود معادن را از دیگر ظرفیت‌های استان مرزی خراسان جنوبی برشمرد و افزود: دروازه فعال کردن معادن، اکتشافات است که امسال خراسان جنوبی در این زمینه رتبه نخست کشور را کسب کرده است. رحمانی یادآور شد: بیشترین بودجه اکتشاف کشور را به خراسان جنوبی اختصاص داده‌ایم و مشخص است تصمیم ما درست بوده است، زیرا ذخایر معدنی استان از ۲ میلیارد تن به 7/3 میلیارد تن رسیده است و با اکتشافات جدید نیز افزایش خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید