• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76207
+
-

توان‌افزایی بانوان خلاق و نوآور در «ریحانه»

خبر
توان‌افزایی بانوان خلاق و نوآور در «ریحانه»

بهناز رحیمیان | خراسان رضوی - خبرنگار:


رویداد ملی «ریحانه» با هدف توان‌افزایی بانوان خلاق و نوآور برگزار می‌شود. مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: رویداد «ریحانه» برای نخستین بار به منظور شناسایی بانوان خلاق و نوآور کشور در حوزه تولید محصولات فرهنگی در زمینه خانواده از سوی پارک علم و فناوری خراسان، دانشگاه فردوسی و شتاب‌دهنده «هاوش» با محوریت معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. «علیرضا جاوید عربشاهی» با اشاره به 4 محور رویداد ریحانه بیان کرد: تولیدات حوزه مد و پوشاک، صنایع ‌دستی به عنوان سوغات، بازی و سرگرمی ویژه کودکان و نوجوانان و محصولات دیجیتال ویژه خانواده 4 محور این رویداد هستند. 

وی درباره حوزه مد و پوشاک توضیح داد: متاسفانه اکنون در بازار، پوشاک متناسب با حوزه خانواده یافت نمی‌شود و در این رویداد از طرح‌های مبتنی بر الگوی ایرانی ـ اسلامی بانوان خلاق و نوآور حمایت خواهد شد. به گفته این مقام مسئول، برخی از ابزارهای بازی و سرگرمی‌های موجود در بازار مناسب کودکان و نوجوانان نیست و در این رویداد از محصولات جدید این حوزه که مناسب سن کودکان و نوجوانان باشد، حمایت می‌شود. مشاور معاونت علمی آستان قدس رضوی گفت: بانوان متقاضی در این رویداد می‌توانند از امروز تا اول مهرماه 98 در سایت www. evand. com/reyhane ثبت‌نام کنند و علاوه بر معرفی طرح، عکس سه‌نما از محصول تولیدی خود ارسال کنند.

 متقاضی مسئول می‌تواند تیم‌های شرکت‌کننده را در قالب حداقل 3 و حداکثر 6 نفر به این رویداد معرفی کند. بانوان مسئولیت تیم را برعهده خواهند داشت و آقایان فقط به‌عنوان اعضای تیم می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. جاوید عربشاهی تاکید کرد: این رویداد در واقع به منظور توان‌افزایی بانوان برگزار شده است یعنی افرادی که محصولی را تولید کردند، شناسایی و به تجاری‌سازی و توسعه بازار آنان کمک می‌شود. به گفته وی، برگزیدگان ورود به رویداد اصلی «ریحانه» حداکثر تا 10 مهرماه از طریق داوران انتخاب می‌شوند و در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

10 تیم برگزیده در تاریخ 17، 18 و 19 مهرماه در دانشگاه فردوسی حضور می‌یابند تا ضمن آشنایی با آنان محصولات تولیدی خود را ارائه دهند و از طریق مربیان کارآمد و خبره با مفاهیم جدیدتر در حوزه توسعه بازار و محصول، تامین مالی، برندینگ و اشکالات ایده‌ها آشنا شوند. مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: از بین ثبت‌نام‌شوندگان 10 تیم منتخب در رویداد فینال به یک رقابت سالم 54 ساعته دعوت می‌شوند. رویداد فینال از بعدازظهر چهارشنبه تا روز جمعه ادامه خواهد یافت و در پایان به 3 تیم برگزیده نهایی جوایز نقدی و غیرنقدی اعطا می‌شود. 

مشاور معاونت علمی آستان قدس رضوی درباره جوایز 3 تیم برگزیده نهایی ادامه داد: اعتبار برای حضور در نمایشگاه‌ها و استفاده از مشاوره‌های رایگان و همچنین با حمایت آستان قدس رضوی در اختیار قرار دادن فضاهایی در اطراف حرم مطهر به منظور عرضه مستقیم محصولات به زائران و مجاوران از جوایز 3 تیم برگزیده خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید