• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76205
+
-

۱۲ هزار فرصت شغلی در لرستان تثبیت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۲ هزار و ۱۳۰ فرصت شغلی واحدهای تولیدی استان طی ۲ سال گذشته تثبیت شده است. «علی آشتاب» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، علاوه بر پیگیری اشتغال روستایی و مشاغل خانگی، طی ۲ سال گذشته با حمایت از واحدها و پیگیری مشکلات کارآفرینان توانسته است از بیکاری ۱۲ هزار و ۱۳۰ نفر جلوگیری و این تعداد فرصت شغلی را تثبیت کند.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات حمایتی از جمله رایزنی با دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز برای تقسیط یا بخشودگی بدهی واحدها و پیگیری برای رفع یا کاهش مشکلات مالیاتی و بدهی‌های تامین اجتماعی انجام شده است. آشتاب گفت: سال ۹۶ تعداد 7125 کارگر در ۵۱ واحد تولیدی و پارسال 5005 کارگر در ۳۴ واحد تولیدی از این حمایت‌ها بهره‌مند شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: همچنین، در طرح معرفی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی توسط ادارات کار به واحدهای تولیدی، در سال ۹۶ تعداد ۱۰ هزار و ۷۰ نفر به ۴۵۷ واحد معرفی و در نهایت 1۴۱۳ نفر مشغول کار شدند. در سال گذشته نیز از مجموع ۱۶ هزار و ۴۷۰ نفر فارغ‌التحصیل، 2۴۶۰ نفر توانستند در ۵۸۸ واحد تولیدی به کار مشغول شوند.

این مسئول گفت: در حال حاضر ۱۷ مرکز کاریابی و مشاوره شغلی در لرستان وجود دارد. در سال ۹۶ از مجموع 3209 فرد معرفی شده به واحدهای تولیدی توسط این مراکز، 2107 نفر شغل پیدا کردند. پارسال هم مراکز کاریابی با معرفی 2536 نفر توانستند 1358 نفر را در واحدها به کار مشغول کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید