• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76189
+
-

اعتبار مرمت آثار تاریخی سیل‌زده لرستان اختصاص نیافت

استاندار لرستان با اشاره به این‌که اعتبار مرمت آثار تاریخی سیل‌زده اختصاص پیدا نکرده است، گفت: در جریان سیل بخشی از آثار تاریخی استان از بین رفت و هنوز برای مرمت و بازسازی آنها اعتباری اختصاص پیدا نکرده است. «موسی خادمی» در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که مشخصات آثار تاریخی تخریب شده در سامانه «سجاد» بارگذاری شده است، اظهار کرد: همچنین جلسه‌ای در دفتر معاون‌اول رئیس‌جمهوری برگزار شد و قرار بود که برای این حوزه هم اعتبار اختصاص یابد.

وی افزود: تسهیلات برای صنایع ‌دستی خسارت‌دیده از سیل اختصاص یافته، اما برای حوزه زیربنایی آثار تاریخی آسیب‌دیده هنوز هیچ اعتباری تخصیص پیدا نکرده است. البته اختصاص بودجه جزو پیشنهادهای ما بوده است. خادمی گفت: قرار بوده که ما آنها را وارد سامانه کنیم و دولت هم برای این حوزه اعتبار اختصاص دهد، اما هنوز نه عدد آن مشخص است و نه مصوبه آن ابلاغ شده است.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخریب پل کاکارضا در ج سیل بیان کرد: بازسازی این پل در دستور کار قرار گرفته است. خادمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای این پروژه ادامه داد: امیدواریم زودتر پیمانکار این پروژه انتخاب شود.

وی با تاکید بر این‌که این پل سال ۹۵ افتتاح شد اما در جریان سیل اخیر فروریخت، گفت: این مساله نامطلوب بود و دادستانی و دستگاه‌های نظارتی به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کردند و مدتی به خاطر این‌که این دستگاه‌ها بتوانند کارهای نظارتی و آزمایشی خود را انجام دهند، بخشی از کار پروژه عقب افتاد.

این خبر را به اشتراک بگذارید