• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 3 اسفند 1396
کد مطلب : 7605
+
-

اعتراف وزارت نیرو به اقدامات غلط در مدیریت منابع آب

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، سرانجام پس از سال‌ها بر ناکارآمدی سدها و مدیریت غلط منابع آبی کشور صحه گذاشت و گفت: مسائل آب کشور تنها با ساخت سد حل نمی‌شود؛ چراکه 52میلیارد مترمکعب سدسازی کردیم اما وقتی بارش‌ها کاهش می‌یابد، اضطراب ایجاد می‌شود پس باید مدیریت کیفی آب مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، رحیم میدانی تاکید کرد: تصور ما این بود که اگر تنها به سدسازی روی بیاوریم و اقدامات خود را بر پروژه‌های سدسازی بگذاریم، مشکل حل می‌شود اما الان می‌بینیم که نباید این‌گونه تنها به سمت سدسازی می‌رفتیم.

میدانی با تأکید بر اینکه باید تغییر مسیر بدهیم و اقدامات گذشته خود را تکمیل کنیم، اظهار داشت: اگر نگاه ما در گذشته کارآمد بود الان این‌گونه نبود، پس باید از اقدامات گذشته که برخی از آنها غلط بوده درس بگیریم و مدیریت منابع آب را به‌طور کامل و جامع اجرا کنیم. وی افزود: کم‌آب‌شدن آب کارون هیچ ارتباطی به کاهش بارش‌ها ندارد، بلکه این موضوع به فعالیت‌های انسانی و ‌شناخت ناکافی اولویت‌های آب کشور مربوط است.

میدانی با اشاره به اینکه باید در پردازش داده‌ها کار کنیم، گفت: وظیفه مدیران این است که به‌طور مرتب تفکر کنند که چه باید کرد. اگر گرفتار یک عادت‌زدگی شویم که باید دنبال پروژه‌های سازه‌ای باشیم، وضعیت آب بهتر نخواهد شد.

میدانی گفت: کشور همواره از سال‌های دور رفتار کم‌بارش داشته و ایران کشوری است که با نوسانات کم‌آبی مواجه است. به گفته وی، امروز چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی در حالت نگرانی و تشویش قرار داریم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تاکید کرد: در ۱۰ سال گذشته باید برای مقاوم‌سازی سازه‌های آبی ۱۱ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته می‌شد و این باید در رأس برنامه‌های کشور قرار گیرد و در اولویت باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید