• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75967
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس
کافه مجلس


تلاش مونسان و حاجی میرزایی برای اخذ رأی اعتماد مجلس
سه‌شنبه صلاحیت 2گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی‌ وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری و آموزش و پرورش در صحن علنی بررسی می‌شود. محسن حاجی‌میرزایی و علی‌اصغر مونسان، وزرای پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هستند. برای جلب رأی اعتماد مجلس، مونسان به‌دلیل مدیریتش بر سازمان میراث فرهنگی و شناختی که از وزارتخانه تازه‌تأسیس میراث فرهنگی و گردشگری دارد، راه دشواری ندارد و اکثر مجلسی‌ها موافق وزارت او هستند. حاجی‌میرزایی اما به‌دلیل نداشتن رزومه مرتبط با وزارت آموزش‌وپرورش خیلی مقبول نمایندگان نیست و برای جلب اعتماد مجلس راه سهلی در پیش ندارد.

تلاش برای بازپس‌گیری درآمدهای نفتی بعد ازکودتا
جمعی از نمایندگان با تدوین طرحی به‌دنبال ملزم کردن دولت به بازپس‌گیری درآمدهای نفتی از انگلیس و آمریکا بعد از کودتای 28مرداد هستند. به گزارش تسنیم در مقدمه توجیهی این طرح آمده است: نظر به نقش جدی آمریکا در کودتای 28مرداد که علیه جنبش ملی شدن صنعت‌نفت با هدف تاراج نفت ایران صورت گرفت و با توجه به سهم حداقل 40درصدی آمریکا و سهم 40درصدی انگلیس در کنسرسیوم نفتی از سال1333 تا 1357، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است ضمن پیگیری خسارات مادی و معنوی حاصل از 28مرداد، نسبت به بازپس‌گیری عایدات ظالمانه آمریکا از درآمدهای نفتی ایران از سال 1333تا 1357 اقدامات لازم را انجام دهد.

طرح دوفوریتی برای آقازاده‌ها
عباس پاپی‌زاده، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: طرح دوفوریتی بازگرداندن خانواده مسئولان از خارج از کشور، احتمالا در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
او با بیان اینکه دلیلی ندارد وقتی ما با کشوری رابطه دیپلماتیک نداریم، خانواده مسئولان در آن کشورها زندگی یا تحصیل کنند، در گفت‌وگو با مهر ادامه داد: تجربه نشان داده است کشورهایی که با ایران خصومت دارند، از کوچک‌ترین روابط فرزندان و خانواده‌های مسئولان کشورمان در خارج از کشور کسب اطلاع کرده و از آن اطلاعات علیه منافع نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.
وی تأکید کرد: اگر مسئولی به‌دنبال آن است که خانواده و فرزندانش را به خارج از کشور برای زندگی یا تحصیل بفرستد، شایستگی ندارد که در مناصب حساس و جایگاه‌های خطیر مدیریتی کشور فعالیت کند.

انتقاد تند به دولت؛ ممنوع
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه نمی‌گویم دولت کاملا مثبت عمل کرده، اما نباید با انتقادهای تند کارکردهای مثبت دولت را نادیده گرفت، گفت: معتقدم که دولت نباید مورد انتقادات تند قرار بگیرد، چراکه در وضعیت فعلی که آمریکا کشور ما را مورد هجوم تحریم و تهدید قرار داده است، باید انسجام خود را حفظ کنیم و از متهم کردن و انداختن تقصیرها بر گردن یکدیگر بپرهیزیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پزشکیان بیان کرد: ما باید با حمایت از دولت و تشکیل یک صف واحد در برابر دشمنان بایستیم، چراکه تنها در این صورت در برابر دشمنان پیروز خواهیم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید