• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75965
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


«فرزندان» انقلاب را می‌خورند
محمدرضا تاجیک از نظریه‌پردازان سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با ایسنا به کالبدشکافی فضای اندیشگی نظام انقلاب اسلامی در دهه پنجم پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایجاد شد تا شکوفایی و بالندگی اندیشه را به ارمغان بیاورد اما در فضای پساانقلاب فرزندان انقلاب مشغول استحاله آن شدند و همچون موریانه آن را از درون تهی کردند تا عملکرد خود را به نام اندیشه، ایدئولوژی، اخلاق و دین توجیه کنند. وقتی چنین رفتاری بر فضای پساانقلاب حاکم شد، تولید و بازتولید اندیشه و نقدها و پرسش‌های بُن‌افکن و شالوده‌شکن به محاق رفت و اندیشه‌ورزان، عقلا و پرسشگران چندان تحمل نشدند و حتی حیات آنان با خطراتی روبه‌رو شد و شاهد شدت گرفتن گوشه‌گیری و خانه‌نشینی آنان شدیم.

دستگیری مداحان اسرائیلی در ایران!
رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: در اسرائیل مداحانی برای تخریب عاشورا تربیت می‌شوند که عده‌ای از آنها در کشور دستگیر شده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف ارجونی با اشاره به اینکه مداح باید طهارت دل و روح داشته باشد، عنوان کرد: امروز طبق آمار رسمی بیش از ۱۵۰ هزار مداح در کشور داریم که آمار غیررسمی دوبرابر این مقدار تخمین زده می‌شود. ارجونی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مداحان در سال۹۷  گفت: رهبر معظم انقلاب بر این مسئله تأکید داشتند که مواظب تفرقه‌های دشمن باشیم و حرف تفرقه‌انگیز در مراسم‌ها و عزاداری‌ها نزنیم.

نفی اصلاحات؛ تنها فصل مشترک اصولگرایان
یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه چیزی به‌عنوان جریان قاطبه اصولگرایی وجود ندارد، گفت: میان طیف‌های اصولگرا موضع روشنی درباره حدود و مرزهای دقیق اصولگرایی جز نفی جریان اصلاحات دیده نمی‌شود و حتی در این مورد هم موضع روشن و مشخصی وجود ندارد. به گزارش ایرنا، امیر محبیان گفت: اینکه برخی افراد یا هوادارانشان، آنها را به‌عنوان رهبر اصولگرایان معرفی می‌کنند، چنین چیزی نه‌تنها وجود ندارد، بلکه امکان تحقق نخواهد داشت. افراد نباید آرزوهای خود را به‌عنوان تحلیل یا واقعیت به جامعه ارائه دهند.

جلیلی: خرمشهرها در پیش است
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه دانشجویان به انجام عملیات‌های رسانه‌ای، اظهار داشت: امروز وقتی می‌گوییم خرمشهرهایی در پیش است که باید آزاد شوند، باید فهمید خرمشهر اشغال شده در عرصه رسانه کجاست؟ اینکه حقایقی پوشانده شود، این همان خرمشهر اشغال شده عرصه رسانه است. به گزارش مهر، وی گفت: جریان رسانه‌ای غربی اصالت را به چگونگی روایت می‌دهد؛ نه حقیقت. آنها می‌خواهند دلخوشی‌های بیجا بر دلواپسی‌های صحیح غلبه رسانه‌ای پیدا کند. الکی‌خوش‌ها با روایت‌های غلط دلخوش می‌شوند.

خلخالی و آیت‌الله منتظری مانع پیگیری امام موسی‌صدر شدند
مهدی فیروزان، داماد امام موسی صدر در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته: گروهی‌ براساس حدس و گمان تحلیل می‌کرد. آقای خلخالی یک شخصیت خبرساز بود. وقتی چنین شخصیتی بیاید نظریه شهادت امام موسی صدر را بیان کند، شعاع اثرگذاری حرف او خیلی بیشتر از حرف خواهر امام موسی صدر می‌شد که می‌خواست براساس خبر بگوید امام در قید حیات است. فیروزان می‌افزاید: آیت‌الله منتظری شبی که هیأت دولت تصویب کرده بود گروهی برای پیگیری قضیه به لیبی بروند، تلگراف زد و جلوی کار را گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید