• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75832
+
-

گازرسانی به ۳۱ روستای استان

عملیات گازرسانی به ۳۱ روستای استان قزوین هم‌زمان با هفته دولت روز جمعه با حضور مسئولان استانی به صورت نمادین در یکی از روستاهای الموت آغاز شد. 

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در مراسم نمادین گازرسانی به این روستاها در روستای الولک از توابع شهرستان قزوین گفت: در این طرح، برای گازرسانی به ۲۳ روستای الموت، 3 روستای بخش مرکزی، 3 روستای آوج و ۲ روستای طارم سفلی ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

اسماعیل مفرد بوشهری بیان کرد: با گازرسانی به این تعداد روستا 1۴۱۴ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌‌مند می‌شوند. وی ادامه داد: در هفته دولت امسال در مجموع ۱۳۴ طرح گازرسانی با ۳۱۲ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین افزود: در حال حاضر با انجام این طرح‌ها ۸۵ درصد از روستاهای استان دارای گاز هستند. بوشهری یادآور شد: ابتدای دولت یازدهم ۲۳۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردار بودند، اما امروز تعداد روستاهای دارای گاز به ۵۰۶ مورد رسیده است. وی گفت: باید عملیات گازکشی ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین نیز انجام شود. 

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در خصوص دستاوردهای دولت در حوزه گاز در قزوین خاطرنشان کرد: تا سال ۹۲ تعداد مشترکان گاز در استان ۳۰۳ هزار و ۵۴۰ مشترک بود، اما اکنون این تعداد به ۴۲۱ هزار و ۵۵ مشترک رسیده است. بوشهری توضیح داد: تا سال ۹۲ میزان شبکه‌گذاری گاز استان 4۶۷۱ کیلومتر بوده اما در حال حاضر به 7042 کیلومتر افزایش یافته است. 

وی تعداد مشترکان صنعتی و عمده استان را در ابتدای دولت یازدهم 1۸۷۸ و امروز 3۱۵۴ مشترک عنوان کرد و افزود: تا سال ۹۲ تعداد ۶۹ روستای شهرستان قزوین از نعمت گاز بهره‌مند بودند، اما اکنون تعدادشان به ۱۳۷ روستا افزایش یافته است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: بزرگ‌ترین و سخت‌ترین عملیات گازرسانی در استان مربوط به منطقه الموت بوده که اکنون عملیات گازرسانی در ۶۰ روستای آن در حال انجام است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید