• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75810
+
-

تسهیل صدور مجوز مدارس غیردولتی در زنجان

تسهیل صدور مجوز مدارس غیردولتی در زنجان

‌مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: صدور مجوز راه‌اندازی مدارس غیردولتی در این استان باید بیش از گذشته تسهیل و از آنها حمایت‌های لازم نیز انجام شود. 

به گزارش ایرنا، ابراهیم رفیعی در جلسه هم‌اندیشی مدیران مدارس غیردولتی استان زنجان اظهار کرد: مدارس غیردولتی استان زنجان باید رشد کنند و در این زمینه باید به توسعه کمی و کیفی این مدارس کمک کرد و از تمام ظرفیت‌های قانونی آنها بهره گرفت. 

وی با بیان این‌که در مدارس غیردولتی مسائل مالی اولویت نیست و با تلاش زیاد برای توسعه فرهنگی استان تلاش می‌کنند، افزود: مدیران مدارس غیردولتی باید در اجرای قانون اهتمام جدی داشته باشند. 

‌مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تولید‌کننده علم، شرایط ویژه‌ای دارد و در واقع تمام عناصر آموزش و پرورش با علم، دانش و توانمندی عجین شده است. 

رفیعی با بیان این نکته که خطا در آموزش و پرورش موجب تباهی یک نسل می‌شود، گفت: باید مهارت‌های مدیریتی و علمی خود را ارتقا دهیم. وی با اشاره به ظرافت‌های مدیریت آموزشی خاطرنشان کرد: مدیر خوب مدرسه می‌تواند کارخانه‌ای عظیم را اداره کند، اما تضمینی نیست مدیر یک شرکت بزرگ بتواند مدرسه را اداره کند. 

این مسئول توضیح داد: مهم‌ترین راهبرد در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. این سند جهان‌بینی یک مسلمان ایرانی است و نوع فکر کردن و تاریخ و آینده را نشان می‌دهد. رفیعی یادآور شد: هدف و تلاش در سند تحول بنیادین این است که به حیات طیبه برسیم و این‌که بتوانیم یک قدم دانش‌آموزان را به خدا نزدیک‌تر کنیم. 

به گفته وی، تلاش می‌شود مدرسه از یک نهاد انتقال دانش به کانون داد و ستد تعلیم و تربیت تغییر یابد، چراکه دانش‌آموز یک عنصر نادان و معلم دانای کل نیست بلکه دانش‌آموز یکی از شرکای تربیتی محسوب می‌شود. 

‌مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مهم‌ترین فاکتور مدرسه روح حاکم بر تعلیم و تربیت آن مدرسه است و باید روش‌های تربیتی مطلوب و مناسب مد نظر قرار گیرد. مدارس غیردولتی می‌توانند منشا تحول آموزش و پرورش باشند و نگاه نو به تعلیم وتربیت ایجاد کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید