• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75794
+
-

معرفی منتخبان جشنواره شهروند برگزیده در همدان

معرفی منتخبان جشنواره شهروند برگزیده در همدان

دومین جشنواره شهروند برگزیده همدان با معرفی ۱۸ شهروند برگزیده به کار خود پایان داد. 

به گزارش همشهری، فرماندار همدان در این آیین گفت: جشنواره شهروندان برگزیده همدان اقدام باارزشی در زمینه کمک به ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی محسوب می‌شود که در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تأکید شده است. 

حسین افشاری با تأکید بر تقدیر از شهروندان عامل به وظایف شهروندی توضیح داد: هیات داوران جشنواره با شاخص‌هایی که داشتند به خوبی شهروندان برگزیده را شناسایی کردند. 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره شهروندان برگزیده نیز بیان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری با نگاه به ترویج فرهنگ شهروندی، افزایش احساس تعلق خاطر به شهر و رشد سرمایه‌های اجتماعی در میان مردم، انتخاب شهروند برگزیده را در دستور کار قرار داد. 

 کامران گردان افزود: برگزاری این جشنواره یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های هدفمند دور پنجم شورای شهر همدان با هدف جذب مشارکت مردمی است. 

وی با بیان این‌که بدون مشارکت شهروندان پیشبرد امور شهر، توسعه پایدار و توزیع متوازن امکانات شهری میسر نیست، گفت: این جشنواره از سیاست‌گذاری‌های چهارساله شورای پنجم بر مبنای برگزاری سالانه آن است تا این مهم به عنوان یک رویداد فرهنگی ـ اجتماعی در کشور الگو شود و در نهایت همدان به شهری تبدیل شود که همه مردم حس تعلق خاطر واقعی‌تر به شهر خودشان داشته باشند. 

هیات داوران دومین دوره جشنواره شهروندان برگزیده نیز در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: زندگی و حضور در شهرها ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد و تعامل بین انسان‌ها در رفتار و اخلاق‌مداری، کمک و تعاون به یکدیگر و همراهی با مدیریت شهر لازمه این حضور است. 

در این بیانیه آمده است: شهروندان برگزیده در شهرها سرمایه‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی محسوب می‌شوند و حضور شهروندان برگزیده مایه فخر و مباهات است و دیگران نیز باید به این حضور مفتخر باشند. در مجموع هزار نفر در این دور از جشنواره ثبت‌نام کردند یا معرفی شدند که در این میان ۱۶۰ نفر برای تشکیل پرونده مراجعه کردند. 

هیات داوران از این تعداد ۱۸ نفر را در بخش‌های شهروندان فعال و برگزیده، شهروند فداکار، شهروندان همکار با مناطق شهرداری به منظور تحقق اهداف مدیریت مطلوب شهری، شهروند افتخاری و خیر بزرگوار موثر در ارتقای اشتغال و همچنین توسعه آموزش‌ و پرورش، شهروندان کارآفرین در حوزه گردشگری، توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در شهر به منظور ارتقای مدیریت مطلوب شهر، موسسه مردم‌نهاد موثر در تکریم ارزش‌های انسانی و کمک به معلولان، شهروند موثر در ارتقای نشاط اجتماعی، خانواده صبور و ایثارگر شهید و ایثارگر و جانباز سال‌های دفاع مقدس معرفی کرد. در پایان مراسم از تمبر دومین جشنواره شهروند برگزیده همدان رونمایی شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید