• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75758
+
-

محمدرضا عارف از عملکرد فراکسیون امید مجلس دهم دفاع کرد

2 اشتباه راهبردی اصلاحات در انتخابات مجلس

گزارش
2 اشتباه راهبردی اصلاحات در انتخابات مجلس


رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه اصلاحات، مردنی و دفن‌شدنی نیست و تا زمانی که اصلاحات وجود داشته باشد،  نظام دوام دارد،   گفت: اگر بنا باشد مقصر برخی اشتباهات جریان اصلاح‌طلب یک یا دو نفر معرفی شود، ایرادی ندارد چرا که اصلاحات گفتمان هزینه دادن و قربانی شدن است. به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا عارف در جمع تعدادی از فعالان اصلاح‌طلب استان خراسان رضوی با بیان اینکه منکر اشتباهات دولت در سیاستگذاری در حوزه اقتصادی کشور نیستم،  در عین حال گفت: موانع و مشکلاتی که دولت بر سر راه دارد باید توسط رئیس‌جمهور به مردم گفته شود باید با مردم صادقانه صحبت کرد و مطمئنم اگر مردم در جریان فعالیت‌ها و موانع قرار بگیرند همراهی بهتری با دولت خواهند داشت. محمدرضا عارف گفته است: در انتخابات مجلس دهم 2 اشتباه راهبردی انجام دادیم؛ اول اینکه با حامیان دولت ائتلاف کردیم که در واقع جبهه حامیان دولت نبودند و فقط یک حزب بود و کل جریان اصلاحات با یک حزب ائتلاف کرد و اشتباه دوم مربوط به لیست بستن یا حمایت از اشخاص به‌صورت سلبی بود،  یعنی به‌دلیل اینکه فردی رأی نیاورد،  از افرادی حمایت کردیم. بخش‌هایی از مهم‌ترین اظهارات عارف را بخوانید:
ـ عده‌ای بنا دارند تا کارهای اصلاح‌طلبان دیده نشود و گفتمان اصلاحات هدف‌گیری شده است. فراکسیون امید و سایر بخش‌های در اختیار اصلاح‌طلبان عملکرد خوبی داشته‌اند که ازجمله آن‌ اقدامات می‌توان به اصلاح قانون کاهش مجازات اعدام و تابعیت فرزندان مادران ایرانی اشاره کرد.
ـ حتی در هجمه‌های رسانه‌های خارجی،  تمرکز حملات، روی اصلاح‌طلبان است،  چرا که اصلاح‌طلبان از نیروهای اصیل انقلاب هستند و تا زمانی که اصلاحات وجود داشته باشد،  نظام دوام دارد.
ـ در بسیاری از موضوعات و کارهای فراکسیون امید،  علنی و رسانه‌ای شدن موضوعات،  مانند حل موضوع حصر، رسیدن به موفقیت را سخت می‌کند.
ـ در انتخابات مجلس دهم ما در بعضی مناطق از افرادی حمایت کردیم که مشخص بود به محض ورود به مجلس روبه‌روی ما خواهند ایستاد، اما به‌دلیل اینکه فرد دیگری رأی نیاورد از آنها حمایت کردیم  که اشتباه بود.
ـ نمایندگان مستقل مجلس در حرف و کلام، اصلاح‌طلب و همراه ما هستند، اما هنگام رأی‌گیری‌ها و در بزنگاه‌ها عموما و تقریبا همیشه رأی‌هایشان در سبد رقیب فراکسیون امید بوده است.
ـ اصلاحات، مردنی و دفن‌شدنی نیست و این جریان سیاسی جریان اصیل انقلاب است؛ مگر می‌توانیم در انتخابات حضور نداشته باشیم؛  البته با توجه به شرایط،  جایگاهمان را باید تعریف کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید