• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75713
+
-

فرار راننده زیرک از دام مردان مأمورنما

کوتاه از حادثه
فرار راننده زیرک از دام مردان مأمورنما


٥ مرد بخشی از اتوبان نواب تهران را مسدود می‌‌کردند تا در نقش مأمور ایست بازرسی دست به سرقت و اخاذی از راننده‌ها بزنند.
به گزارش همشهری، بامداد ششم شهریور‌ماه راننده پرایدی با دیدن خودروی گشت کلانتری١١٢ ابوسعید، خودش را به آنها رساند و گفت: پرایدی که ٥سرنشین دارد به‌صورت خلاف جهت در اتوبان نواب توقف کرده و در نقش مأمور ایست‌بازرسی دست به سرقت می‌زنند.
وی در ادامه گفت: در حال عبور از اتوبان نواب بودم که مردی با تکان دادن تابلوی ایست از من خواست توقف کنم. به خیال اینکه مأمور است توقف کردم. کمی آن‌طرف‌تر خودروی پرایدی به‌صورت کج و خلاف جهت اتوبان توقف کرده و بخشی از مسیر را بسته بود. مردی پشت فرمان نشسته بود و به‌جز او ٣مرد دیگر در حال بازرسی خودروی دیگری بودند که در آنجا توقف کرده بود. آنها در مجموع ٥مرد بودند و مردی که تابلوی ایست داشت به سمتم آمد تا ماشینم را بازرسی کند. در یک لحظه چشمم به چاقویی افتاد که در دست یکی از آنها بود و با آن در حال تهدید راننده‌ای بود که جلوی من توقف کرده بود. با دیدن این صحنه وحشت کردم و در یک لحظه دنده‌عقب گرفتم و فرار کردم.
مأموران گشت پس از اظهارات این مرد، به سرعت راهی اتوبان نواب شدند و با دیدن ٥مرد که چراغ‌قوه، بی‌سیم، تابلوی ایست و چاقو به دست داشتند، به سمتشان رفتند تا دستگیرشان کنند. راننده با دیدن گشت پلیس خلاف اتوبان حرکت کرده و متواری شد. ٤نفر دیگر نیز با پای پیاده فرار کردند که مأموران به تعقیب‌شان پرداختند و موفق شدند ٣نفر از آنها را دستگیر کنند.
٣مرد جوان که همکلاسی هم هستند و به گفته خودشان از دوران مدرسه با یکدیگر دوست بودند هفته گذشته برای تحقیق به شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت تهران منتقل شدند. پیش از تشکیل این باند یکی از آنها دستفروش بود و دیگری کارگر بازار آهن، نفر سوم هم در قهوه‌خانه‌ها انگشتر نقره می‌فروخت. آنها مدعی شدند که 2متهم فراری مأمور قلابی بودند و آنها نقشی در سناریوی سرقت و اخاذی نداشتند. یکی از این ٣متهم دستگیرشده روز چهارشنبه در جلسه تحقیق به قاضی علی وسیله ایردموسی گفت: من و دوستانم برای خرید مواد‌مخدر گل با 2متهم فراری قرار گذاشته بودیم. وقتی به محل قرار که حوالی اتوبان نواب بود رسیدیم متوجه شدیم که آنها ماشینشان را خلاف جهت اتوبان متوقف کرده و با تجهیزات پلیسی از طعمه‌هایشان در نقش مأمور ایست بازرسی اخاذی و سرقت می‌کنند. ما هم آنجا ایستادیم تا کارشان تمام شود و بعد مواد را به ما تحویل بدهند و برویم اما همان لحظه پلیس رسید و ما را دستگیر کرد.
این ٣متهم با قرار قانونی بازداشت شدند و تحقیقات برای دستگیری 2متهم فراری دیگر و شناسایی شاکیان و جرایم احتمالی از سوی این گروه ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید