• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75706
+
-

فرار آخرین طعمه‌، راز قاتل سریالی را فاش کرد

سارق سابقه‌دار، قاتل سریالی شد

داخلی
سارق سابقه‌دار، قاتل سریالی شد


گیرکردن گلوله در سلاح قاتل سریالی و فرار مرد جوان از دست او راز این مرد جنایتکار را فاش کرد. متهم پس از دستگیری به قتل 3نفر اعتراف کرده و تحقیقات از وی ادامه دارد.
به‌گزارش همشهری، اوایل تیرماه امسال یکی از کشاورزان بوشهری که برای سرکشی به زمین‌های خود در اطراف شهرستان خورموج رفته بود، با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شد. جسد غرق درخون مردی در زمین کشاورزی افتاده بود و به‌نظر می‌رسید چند ساعت از مرگ او گذشته است. ماجرا به پلیس گزارش شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی، راهی محل حادثه شدند. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که مقتول مردی جوان است که بر اثر اصابت گلوله به پشت سرش به قتل رسیده است. در بررسی‌های اولیه هیچ مدرک شناسایی و سرنخی که هویت مقتول را فاش کند پیدا نشد اما رد لاستیک ماشین سواری در اطراف جسد از این حکایت داشت که عامل یا عاملان جنایت مقتول را در محل دیگری به قتل رسانده و سپس جسدش را با ماشین به زمین‌های کشاورزی منتقل و پس از رها کردن آن، با همان خودروی سواری گریخته‌اند.

دومین جنایت
بررسی‌های پلیس برای کشف هویت مقتول ادامه داشت. مشخصات او در اختیار تمامی کلانتری‌ها قرار گرفته بود اما هیچ گزارشی مبنی بر ناپدید شدن فردی با مشخصات مقتول به پلیس مخابره نشد و معلوم نبود که او چه‌کسی است و با چه انگیزه‌ای به قتل رسیده است. درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت اواخر مردادماه، مأموران پلیس در جریان قتل مرد دیگری قرار گرفتند. جسد این مرد هم در زمین‌های کشاورزی اطراف شهرستان خورموج پیدا شد. ماجرا از این قرار بود که کشاورزان منطقه که آن روز متوجه بوی تعفن شدید در زمین‌های خود شده بودند با دنبال کردن منشأ بو به چاهی کشاورزی رسیده و وقتی به داخل چاه نگاه کرده بودند، متوجه وجود جسد مردی در اعماق چاه شده و پلیس را خبر کرده بودند. با حضور مأموران در محل، جسد مرد جوان از داخل چاه بیرون کشیده و معلوم شد و که وی نیز بر اثر اصابت گلوله به سرش جان باخته است. از سوی دیگر در اطراف چاه کشاورزی رد لاستیک ماشین سواری دیده می‌شد و به‌نظر می‌رسید که این جنایت با قتلی که در تیرماه و در همان حوالی رخ داده بود در ارتباط است. این فرضیه وقتی قطعیت یافت که مأموران در جریان بررسی‌های کارشناسانه متوجه شدند که اسلحه به‌کار رفته در هر 2جنایت، سلاح کمری با کالیبر یکسان است و این یعنی قاتل هر 2مرد جوان یک نفر است.

تماس عجیب
کارآگاهان جنایی بوشهر تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن ردی از عامل جنایت آغاز کرده بودند. در بررسی لباس‌های دومین مقتول نیز کارت شناسایی یا مدرکی که هویت او را مشخص کند به‌دست نیامد. جست‌وجوها ادامه داشت تا اینکه پنجم شهریور‌ماه مأموران پلیس شهرستان خورموج تماس عجیبی دریافت کردند. تماس گیرنده، مرد جوانی به نام سعید بود که می‌گفت فردی برادر نوجوانش را به قتل رسانده و قصد کشتن او را داشته اما وی موفق به فرار شده است.
به‌دنبال این تماس، مأموران همراه مرد جوان راهی خانه او در یک مجتمع مسکونی در خورموج شدند. در یکی از اتاق‌ها جسد غرق در خون نوجوانی 13ساله به چشم می‌خورد اما از عامل جنایت خبری نبود. سعید در تحقیقاتی گفت: چند ساعت قبل یکی از دوستانم به‌نام «الف» به خانه‌ام آمد. من از مدتی قبل حدود 80میلیون به او بدهکار بودم و می‌گفت که آمده طلبش را بگیرد. او را به خانه‌ام دعوت کردم و برادر 13ساله‌ام نیز داخل خانه بود. وقتی در حال حرف زدن بودیم، «الف» با این ادعا که همسرش در یکی از خیابان‌ها منتظرش است، از من خواست به‌دنبال او بروم اما وقتی رفتم نتوانستم وی را پیدا کنم و برگشتم. او 2بار دیگر هم به بهانه‌های مختلف مرا از خانه بیرون کشید و آخرین بار وقتی برگشتم، لوله اسلحه‌اش را به طرفم گرفت و گفت که اگر پولش را ندهم، مرا همانند برادرم به قتل می‌رساند. پس از آن در اتاق خواب را باز کرد و همان لحظه جسد برادرم را دیدم که داخل اتاق افتاده و لباسش غرق در خون بود.
پسر جوان ادامه داد: با دیدن این صحنه به وحشت افتادم. به «الف» التماس کردم که مرا نکشد. اما او پایش را توی یک کفش کرده بود و می‌گفت که اگر پولش را ندهم مرا می‌کشد. وقتی گفتم هم‌اکنون هیچ پولی ندارم، لوله اسلحه‌اش را به طرف سرم گرفت و ماشه را کشید. اما اسلحه عمل نکرد و فقط یک پوکه به بیرون افتاد. همان لحظه تصمیم به فرار گرفتم و به سمت در دویدم و توانستم فریاد زنان از داخل خانه فرار کنم. پس از آن هم با پلیس تماس گرفتم و ماجرا را گزارش کردم.
با اظهارات پسر جوان، مأموران سراغ جسد برادر کوچک او رفتند. علاوه بر آثار ضربات چاقو بر بدن این پسر، آثار خفگی روی گلویش هم دیده می‌شد. مأموران همچنین موفق شدند پوکه گلوله عمل نکرده را که روی زمین افتاده بود پیدا کنند که در ادامه معلوم شد این پوکه، متعلق به همان اسلحه‌ای است که در تیرماه و مردادماه 2نفر به وسیله آن به قتل رسیده بودند و اجسادشان در زمین‌های کشاورزی اطراف خورموج رها شده بود. به این ترتیب بررسی‌های گسترده برای دستگیری «الف» که حالا معلوم شده بود همان قاتل سریالی است آغاز شد تا اینکه کارآگاهان با در اختیار داشتن مشخصات او و ایجاد طرح مهار و گشت‌زنی‌های بی‌وقفه در خیابان‌های شهر موفق شدند این مرد 36ساله را چهارشنبه شب در مخفیگاهش دستگیر کنند. با انتقال وی به اداره آگاهی معلوم شد که او سابقه‌دار و پیش از این نیز به جرم سرقت دستگیر و زندانی‌ شده‌ است.

جنایت برای پول
«الف» که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ارتکاب 3جنایت اعتراف کرد و مدعی شد که همه قتل‌ها را با انگیزه مالی انجام داده است. او گفت: نخستین قتل را سوم تیرماه انجام دادم. عصر آن روز در خروجی بوشهر سراغ یک پژو پارس که راننده‌اش مسافرکشی می‌کرد رفتم. ماشینش را به مقصد دیر کرایه کردم و روی صندلی عقب نشستم و راه افتادیم. وقتی به زمین‌های کشاورزی اطراف خورموج رسیدم، از او خواستم وارد یک جاده فرعی شود. در آن حوالی کسی نبود. خواستم توقف کند و وقتی ماشین متوقف شد با اسلحه به پشت سرش شلیک کردم و به قتل رسید. سپس جسدش را همانجا داخل زمین‌های کشاورزی رها کردم و ماشین‌اش را به همراه همه مدارک و اموالش سرقت کردم. پس از آن ماشین را به قیمت 10میلیون تومان فروختم و مدتی بعد تصمیم گرفتم دومین نقشه‌ام را عملی کنم. این بار یکی از دوستانم نیز همراهم بود. 30مردادماه بود که در سه‌راهی دلوار، پرایدی را به مقصد دیر کرایه کردیم. این بار هم در حوالی خورموج راننده را به جاده‌ای فرعی کشاندم و با شلیک گلوله او را به قتل رساندم. سپس با کمک همدستم، جسد او را به داخل یک چاه کشاورزی انداختیم و با سرقت ماشین و اموال راننده فرار کردیم.
قاتل سریالی درباره سومین جنایت گفت: از یکی از دوستانم 80میلیون تومان طلب داشتم. برای همین به خانه‌اش رفتم اما وقتی متوجه شدم که حاضر نیست بدهی‌اش را بدهد، تصمیم گرفتم برادر کوچکش را که در خانه بود به قتل برسانم. به همین دلیل چندبار به بهانه‌های مختلف دوستم را به بیرون از خانه فرستادم و آخرین باری که رفته بود، توانستم از موقعیت استفاده کرده و برادرش را به قتل برسانم. ابتدا می‌خواستم او را خفه کنم اما برای اطمینان چند ضربه چاقو هم به وی زدم. تصور می‌کردم با این کار می‌توانم برادرش را بترسانم و مجبورش کنم پولم را بدهد اما وقتی جسد برادرش را دید و گفت پولی ندارد، عصبانی شدم و می‌خواستم او را هم به قتل برسانم که اسلحه عمل نکرد و فرار کردم. به گفته سردار خلیل واعظی، فرمانده انتظامی استان بوشهر، علاوه بر متهم و همدستش در رابطه با این پرونده دو نفر دیگر نیز دستگیر شدند و 2قبضه اسلحه کشف شده است. وی افزود: متهم معتاد به مصرف مواد‌مخدر است و به‌نظر می‌رسد حمل سلاح غیرمجاز و اعتیاد عامل اصلی تأثیرگذار در وقوع هر 3 جنایت است که باعث آسیب فراوان به خانواده متهم، خود و مقتولین شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید