• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75650
+
-

افتتاح 3 فرهنگسرا در خوزستان با حضور وزیر ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه گذشته به منظور بهره‌بردای از 3 فرهنگسرا در اهواز و بندر ماهشهر به خوزستان سفر کرد. این 3 فرهنگسرا در مجموع 6500 متر زیربنا دارند. به گزارش ایرنا، «عباس صالحی» در جمع خبرنگاران گفت: روند توسعه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و همچنین فرهنگی و هنری شتاب گرفته است.

وی با اشاره به وجود تحریم‌های اقتصادی و تاثیر آن بر کند شدن پروژه‌ها اظهار کرد: با این همه، توجه دولت یازدهم و دوازدهم به توسعه زیرساخت‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و... قابل توجه است. صالحی در ادامه با تشریح برخی اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲ سال اخیر افزود: در سال ۹۲ تعداد سینماهای کشور ۲۴۷ عدد بود در حالی که امسال به ۵۵۰ عدد رسیده است و تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های سینمایی را افزایش دهیم.

وی گفت: در سال ۹۲ در کل کشور 2841 کتابخانه داشتیم و این تعداد در سال گذشته به 3445 باب رسید و تا پایان هفته دولت امسال هم ۴۰ کتابخانه به آنها اضافه شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به رویدادهای کشور در حوزه فرهنگ و هنر بیان کرد: تنوع و تکثر برنامه‌ها در این 2 حوزه زیاد است. در کل ۱۶ هزار برنامه اجرا شده است که از جمله آنها می‌توان به 1620 فعالیت ترویجی کتاب، 1692 فعالیت شعری و... اشاره کرد.

صالحی با بیان این‌که در یک سال و نیم گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان موافقت‌نامه فرهنگی با استانداران کشور تنظیم و مبادله شد، گفت: در خوزستان یک توافق ۸۴ میلیارد تومانی با استاندار داشتیم که طی ۱۸ ماه گذشته ۴۰ میلیارد تومان آن امضا شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید