• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75649
+
-

افتتاح زیرگذر بهارستان خرم‌آباد پس از 5 سال

زیرگذر بهارستان خرم‌آباد واقع در ورودی جنوبی این شهر در آخرین روز از هفته دولت به صورت رسمی با حضور استاندار لرستان زیر بار ترافیک رفت. به گزارش ایرنا، این تقاطع به طول 1400 متر، عرض محور ۸۰ متر و عرض زیرگذر ۳۰ متر با ۲ دوربرگردان طراحی شده و اعتبار اولیه برای اجرای پروژه آن ۷۰ میلیارد تومان بود که با توجه به زمان اجرای، این میزان افزایش یافت.

این طرح با پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و کارفرمایی شهرداری خرم آباد سال ۹۳ آغاز شد، اما معارضان محلی داشت و افزایش هزینه‌ها در سال‌های اخیر موجب کندی روند اجرای آن شده بود. سال گذشته استانداری لرستان برای تسهیل و تسریع روند ساخت زیرگذر بهارستان تصمیماتی گرفت، از جمله این‌که با مهندسی ارزش و اصلاح بخشی از طول زیرگذر و تغییر روش‌های اجرا، در هزینه‌ها صرفه‌جویی و پرداخت ۲ میلیارد تومان را نیز به این طرح مصوب کرد.

استاندار در آیین افتتاحیه زیرگذر بهارستان اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مطالبات قرارگاه در خصوص تکمیل زیرگذر پرداخت نشده است. «موسی خادمی» گفت: اصلاح طول غیرضروری پروژه و ورود دستگاه‌های دیگر برای کمک به قرارگاه، علت تسریع روند تکمیل پروژه بود. وی درباره علت تاخیر بهره‌برداری از زیرگذر بهارستان گفت: مقرر شده بود این پروژه مهر یا آبان ۹۷ به بهره‌برداری برسد، اما بارندگی‌های مداوم و سیل باعث تاخیر آن شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید