• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75648
+
-

پیمانکار پروژه مترو اهواز خلع ‌ید می‌شود

شهردار اهواز با بیان این‌که در پیمانکار پروژه قطار شهری اراده جدی برای اتمام پروژه وجود ندارد، گفت: بنای ما این است که پیمانکار را خلع ید کنیم و کار را به نحو دیگری جلو ببریم زیرا معتقدیم شرکت کیسون (مجری پروژه) جفای بزرگی در حق مردم اهواز کرده است.

به گزارش ایسنا، «موسی شاعری» اظهار کرد: در این خصوص با استاندار جلسات متعددی داشته‌ایم و هم‌فکری انجام شده است. تصمیم ما در مورد قطار شهری اهواز گرفته شده است و مابقی آن به عزم و اراده شرکت کیسون - پیمانکار پروژه - برمی‌گردد که البته در این پیمانکار اراده جدی برای اتمام پروژه نمی‌بینیم. بنابراین بنای ما این است که پیمانکار را خلع ید کنیم و کار را به نحو دیگری پیش ببریم.

وی افزود: رویکرد مدیریت شهری در دوره جدید این است که به روند کارها شتاب ببخشد. کشور در شرایط اقتصادی خاصی به سر می‌برد و بخش عمده‌ای از درآمدهای شهرداری‌ها - به عنوان نهاد عمومی غیردولتی - کاهش یافته است و طبیعتا این موضوع مشکلات جدی برای آنها ایجاد می‌کند.

شاعری گفت: همچنین تورم زیادی که در این سال‌ها شاهد آن بوده‌ایم، باعث شده است هزینه‌های عمومی شهرداری افزایش چشمگیری داشته باشد. در شهر اهواز، به دلیل اضافه شدن حق فوق‌العاده مناطق جنگی، حقوق‌ها نسبت به دیگر مناطق رشد چشمگیری داشته و این موضوع نیز هزینه‌های جاری شهرداری را بسیار افزایش داده است.

شهردار اهواز بیان کرد: در مدتی که شهردار اهواز هستم، تلاش کرده‌ایم که نخست در حوزه درآمدی کارهای جدی را انجام دهیم و در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم که نتیجه این اقدامات را مشاهده کنیم. شاعری بیان کرد: در این مدت در طرح آسفالت محله به محله حدود 670 هزار متر‌ مربع از خیابان‌های اهواز آسفالت شده و اکنون این طرح در حال ورود به منطقه کیانشهر است و قرارداد آن نیز بسته شده است.

وی ادامه داد: شهر اهواز به رنگ و لعاب نیاز دارد. احیای فضای سبز اهواز یکی از مواردی بود که در دستور کار ما قرار گرفت. بعد از سیل، تمامی ایستگاه‌های پمپاژ آب خام آسیب دیدند و خراب شدند که در مدت کوتاهی این ایستگاه‌ها احیا شدند و عملیات آبیاری فضای سبز اهواز به شکل مناسبی در حال انجام است.

شهردار اهواز اظهار کرد: اکنون احیای فضای سبز در حال انجام است و در حال برنامه‌ریزی هستیم. برای اولین بار تعداد زیادی نخل بالغ بالای 3 متر ارتفاع در شهر اهواز کاشته شود که حتما در سیمای شهری تاثیر خواهد گذاشت. وی گفت: همچنین آبنماهایی که خراب شده بودند، بازسازی شده‌اند. طراحی بلوار کارگر نیز در حال انجام است و این بلوار به زودی شکل زیبایی خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید