• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75608
+
-

زیرگذر رسالت ایلام زیر بار ترافیک رفت

این پروژه که اجرای آن 16 ماه طول کشید، دیروز با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری افتتاح شد

خبر
زیرگذر رسالت ایلام زیر بار ترافیک رفت

تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله حیدری - چهارراه رسالت ایلام دیروز با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری افتتاح شد. این زیرگذر ۵۰۵ متر طول دارد و با اعتبار ۱۵۰‌میلیارد ریال ۱۶ ماهه ساخته شده است. به گزارش ایسنا، «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح این پروژه اظهار کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای بررسی و ارزیابی کارنامه یک ساله دولتمردان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌‌ریزی برای رفع آنها یا کاهش نواقص و تقویت نقاط قوتشان در سال آینده است.

وی با بیان این‌که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه توسعه‌ای به استان‌های درگیر جنگ تحمیلی و نقاط محروم دارد، افزود: هدف اصلی دولت ارائه خدمات مطلوب در حوزه‌های مختف به مردم و تلاش در جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی عام‌المنفعه است.

وی با تقدیر از تلاش‌های مدیریت ارشد استان و عوامل مجموعه شهرداری در تکمیل زیرگذر رسالت شهر ایلام گفت: این پروژه تنها یک طرح عمرانی و مهندسی شهری نیست، بلکه یک سازه اجتماع‌محور محسوب می‌شود و احداث آن باعث رفع یا کاهش بسیاری از مشکلات شهری در ایلام می‌شود.

امیری بیان کرد: ساخت بدون وقفه این زیرگذر در واقع یک کار جهادی بود که با همکاری مردم، کسبه منطقه و استانداری و حمایت دولت، مجموعه شهرداری و شورای شهر به موقع احداث شد. شهردار ایلام نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت ساخت این زیرگذر گفت: خیابان‌های ایلام جوابگوی حجم زیاد خودروها نیست. طبق بررسی‌ها، نسبت شهروندان به خودروها 5 نفر به 3 خودرو است و پیاده‌روها فدای خیابان‌ها شده‌اند.

«طالب صادقیان» ادامه داد: یکی از برنامه‌های شهرداری مدیریت ترافیک شهری با اجرای پروژه‌های بزرگی چون این زیرگذر بوده که با احداث آن ۴۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی، ۲۰۰ میلیون تومان کاهش زمان و تصادفات و بازگشت ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه احداث در سال اول استفاده محقق شده است.

شهردار ایلام ایجاد شهر انسان‌محور را از اهداف و سیاست‌های شهرداری و شورای شهر بیان کرد و گفت: ساخت پیاده‌راه طالقانی و جاده سلامت در این راستاست. وی اضافه کرد: انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج شهر از جمله مطب‌های پزشکان با ساخت شهرک سلامت و نمایشگاه‌های خودرو و نیز ساخت میدان  میوه و تره‌بار از دیگر برنامه‌های شهرداری برای ساماندهی شهر ایلام است.


رونمایی از ۲۲۹ پروژه استان

در جشنواره شهید رجایی و گرامیداشت شهدای دولت نیز که در ایلام با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری برگزار شد، ۲۲۹ پروژه عمرانی و اقتصادی رونمایی شد. «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام در این مراسم اظهار کرد: قرار است این پروژه‌ها در سفر رئیس‌جمهوری به ایلام در آبان امسال افتتاح یا کلنگ‌زنی شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید