• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75566
+
-

«قنوات» قابلیت جذب سرریز جمعیت قم را دارد

بخشدار مرکزی قم گفت:‌ مناطق مختلف این بخش ازجمله شهر قنوات با داشتن امکانات زیرساختی مناسب و فاصله کوتاه با مرکز استان،‌ می‌تواند جمعیت سرریز شهر قم را جذب کند.

«سید داوود حاجی حسینی» در گفت‌وگو با ایرنا‌ بیان کرد: ظرفیت‌های موردنیاز برای افزایش جمعیت در بخش مرکزی فراهم است و کسانی که علاقه به سکونت در مناطق مختلف این بخش و به‌خصوص شهر قنوات را دارند می‌توانند به سهولت مکان زندگی خود را تغییر دهند.

وی افزود: قیمت زمین و سایر وسایل مورد نیاز زندگی در این بخش در مقایسه با شهر قم مناسب‌تر است و افرادی که تمایل به سکونت در این بخش دارند می‌توانند با صرف هزینه‌های کمتر‌ صاحب‌خانه شوند.

حاجی حسینی ادامه داد:‌ شهر قنوات با داشتن فاصله‌ای کوتاه از شهر قم،‌ دارای امکانات رفاهی کامل از جمله آب،‌ برق،‌ گاز،‌ تلفن و سایر وسایل موردنیاز زندگی شهری است و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سکونت جمعیت سرریز مرکز استان باشد.

وی گفت:‌ بر اساس قوانین کشوری، با افزایش جمعیت در بخش مرکزی و شهر قنوات، امکانات بیشتری به این مناطق اختصاص خواهد یافت و بسترهای موردنیاز برای توسعه هرچه مطلوب‌تر بخش،‌ بیش‌ازپیش فراهم خواهد شد.

بخشدار مرکزی قم بیان کرد: همچنین با افزایش جمعیت،‌ زمینه گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در سطح مناطق مختلف بخش فراهم می‌شود و این به معنای ارتقای میزان درآمد ساکنان بومی منطقه است.

وی ادامه داد: مردم بخش مرکزی بسیار شریف و مهمان‌نواز هستند و علاقه‌مندان به سکونت در این بخش،‌ زندگی بانشاط و دوستانه‌ای را در کنار آنان تجربه خواهند کرد.


ایجاد ۲۰۰ شغل پایدار 

بخشدار بخش مرکزی قم گفت: جلوگیری از مهاجرت ساکنان شهرت قنوات و روستای مبارک‌آباد بخش مرکزی قم به سایر استان‌ها از اولویت‌های جدی استانداری است و در همین راستا طی یک سال گذشته ۲۰۰ شغل پایدار در این مناطق ایحاد شده است.

حاجی حسینی در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری از محل کمک‌های صندوق کارآفرینی امید در بخش مرکزی قم افزود: طبق یک سابقه تاریخی شغل اصلی ساکنان مبارک‌آباد صیفی‌کاری است، اما اکنون کشاورزان این مناطق به دلیل کمبود آب برای کار به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید