• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75579
+
-

کشف فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در اراک

رئیس شبکه دام‌پزشکی اراک گفت: ۲ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرمجاز امسال در شهرستان اراک کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

«محمدرضا جوانمرد» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: 1400 کیلوگرم ضایعات غیربهداشتی از یک دستگاه خودرو حمل مواد خام دامی که از یکی شهرستان‌های مجاور به شهرستان اراک حمل شده بود، کشف و با دستور مقام قضایی در محل پسماند معدوم شد.

وی ادامه داد: مقدار ۶۰۰ کیلوگرم شنیسل مرغ منجمد غیربهداشتی نیز از یک رستوران اراک کشف و با دستور قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رئیس شبکه دام‌پزشکی اراک گفت: ۹۰ هزار و ۴۸۳ رأس دام در سال جاری علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ۱۲۵ هزار و ۸۹۴ رأس دام علیه انتروتوکسمی، ۳۸ هزار و ۶۵۷ رأس دام علیه بروسلوز، 9060 رأس دام کوچک و بزرگ علیه شاربن و  5282 قلاده سگ علیه بیماری هاری ایمن‌سازی شدند.

جوانمرد افزود: ۲۴ هزار و ۹۳۷ رأس دام علیه بیماری آبله، ۱۶ هزار و ۲۲۴ رأس دام علیه بیماری لمپی اسکین و ۲۲ هزار و ۵۵۱ رأس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی ایمن‌سازی شده است.

وی ادامه داد: 4836 مورد تست سل، 1464 مورد تست بروسلوز و ۱۲۰ مورد تست مشمشه در دامداری‌ها و مکان‌های پرورش دام و اسب برای مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این مدت انجام شد که موردی از این بیماری‌ها در این دامداری‌ها مشاهده نشده است.

رئیس شبکه دام‌پزشکی اراک بیان کرد: 5 میلیون و ۵۲۸ هزار و ۲۱۸ قطعه جوجه‌‌ریزی امسال در واحدهای پرورش مرغ گوشتی، تخم گذار و مرغ مادر این شهرستان انجام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید